Gå til innhold

MSI Hovedkort + Radeon Skjermkort = Usant?

kjelle392

Anbefalte innlegg

Skrevet

I forrige uke ble jeg utsatt for et krash i Windows som medførte full formattering med etterfølgende reinstallasjon.

I går skjedde akkurat det samme!

Snakket med en arbeidskollega av meg i dag som har fått seg ny maskin som også krasher. Han leverte den inn til rep., og det viste seg der at MSI-hovedkortet og ATI (Radeon) skjermkortet ikke fungerte så bra sammen. Akkurat samme kombinasjon har jeg!

Løsningen hans ble å kjøre opp mer volt på skjermkortet... Hans kompis - som er en meget oppegående dataguru, og som hadde bygd pc'en - sa etterpå at han hadde hørt på chattegruppe at MSI og ATI ikke fungerer sammen, men at ingen av produsentene ville vedkjenne seg det.

Er det noen som har hørt om dette????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var vel mellom Kt333/400(a) brikkesettene og noen Ati kort dette gjalt mener jeg å huske. Spesielt ille var vist MSI, vet ikke helt hvorfor. Men det skulle da være fikset i Kt600 tror jeg.

Skrevet

Nforce hkene til MSI har i allefall ikke noe prob med Radeon. Har satt opp mange pcer med forskjellige MSI kort, men stort sett nforce/intel, og har ikke hatt problemer med det..

Skrevet

Jeg selv har MSI KT4V 6712 med Radeon 9800 pro.

Jah det er en bug mellom dem, som er at du kan ikke kjøre på 8xagp da vil hele systemet bli ustabilt. Så det du må gjøre er å gå inn på skjerminstilinger på avensert og så på smartgart og sette agp speed til 4x.

Har også maila MSI om at når man 2/4x agp kort så kan man velge mellom de hastighetene ka man vil kjøre på, men har man et 8x agp kort så vil bios sette agp mode til auto som vil være 8x og du kan ikke forandre dette til 4x. Så jeg mailet dem om dem kan i neste bios update gjøre sån at man kan velge speeden når man bruker 8x agp kort.

Skrevet

Kompisen til arbeidskollegaen min har kontaktet både MSI og ATI, men ingen vil vedkjenne seg at det faktisk eksisterer en bug her...

Kanskje på tide at noen dokumenterer den og får den kjent?

Skrevet (endret)

Funker fint hos meg, r9800pro 256mb og MSI kt4v.

Kjører også agp 8x.

Så det gjelder tydeligvis ikke i alle tilfeller :hmm:

Endret av Kevlar
Skrevet

det var bra å høre jeg har også et msi neo- fis2r og har akurat bestilt x800 xt og det kommer i morgen :love:

hadde være litt dumt om det ikke funket sammen med hk-et mitt :thumbdown:

Gjest Slettet+6132
Skrevet (endret)
Kompisen til arbeidskollegaen min har kontaktet både MSI og ATI, men ingen vil vedkjenne seg at det faktisk eksisterer en bug her...

Kanskje på tide at noen dokumenterer den og får den kjent?

Hmmm.. bra du poster en slik tråd..

Det kan nok være noe her ja...

Hadde ikke sjans til å få mitt 9600XT-kort til å funke på en maskin jeg har med MSI KM4ML (Via KM400M) hovedkort..

Måtte inn med Nvidia .. først Ti4200. så FX5900.. som funker "rock solid"..

Hadde tenkt å returnere/bytte Radeon kortet (Asus forøvrig), men det kjører upåklagelig i en P4-maskin jeg har (Intel i845GE).

Så kanskje det var forklaringen på min noe uheldige erfaring med Radeon..

Når det er sagt... Jeg hadde en kort periode ett "eldgammelt" Radeon 7200 i denne AMD-boksen (KM400M).. og det fungerte jo.. dog ikke akkurat rå ytelse.. :p

Edit:

Når jeg skriver funke.. så er det i betydning.. stabil bruk... Kortet funket jo forsåvidt.. og ga bra ytelse.. når det ikke krasjet.. :p

Endret av Slettet+6132

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...