Gå til innhold

forvirret av lcd specs

zulo

Anbefalte innlegg

Skrevet

har studert lcd skjermer nesten i 3 dager i strekk nå, og lenge gikk jeg frem og tilbake mellom syncmaster 173T, 173P, men også 710T og 710N.

173P og T høres ville ut, men de er for dyre. Jeg endte opp

med å bestille:

Samsung 17" LCD Syncmaster 172T TCO03 på komplett. Har lest mye bra om 172T og vet at den er gammel, men på komplett har de 2 versjoner en tco09 og

en tc003 og den som er tco03 koster litt mer men den har 700:1 kontrast og derfor tror jeg den er litt nyere enn 172T tco09. (noen som kan bekrefte det?) den har også høyttalere innebygd(samme for meg men det beviser at det er en annen versjon).

Men jeg vil gjerne høre fra noen om hva de syns, jeg finner ikke denne 172T tco03 versjonen på samsung sine nettsteder noe sted og det står heller ikke at kontrasten er 700:1.

Så mitt spørsmål er egentlig: Er det noen som vet om det faktisk er en nyere versjon av 172T som har bedre egenskaper omtrent i takt med 173T og P? Det er kontrasten jeg sikter til som skal være 700:1 ifølge komplett.

Her er en link til den jeg har bestilt, som skal være nyere:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=301301&cks=PRL

Og her er en link til den gamle versjonen som er tco09:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=113354&cks=PRL

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke helt sikker, men tror TCO-sertifiseringen er påvirket av fargen på rammen av LCD-skjermen. Det er sikkert noen som kan bekrefte/avkrefte påstanden min.

Skrevet (endret)

TCO er en standard for godkjenning av skjermer, på grunnlag av hvor mye skjermen sliter på øynene. En TCO03 skjerm er som regel lysere rundt selve bildeflata, så det blir mindre kontrast og øynene ikke må konsentrere seg så mye, mens en TCO99 skjerm ofte er mørkere.

Mao: TCO99 er mørk, TCO03 er lys.

Endret av Kevlar
Skrevet (endret)

TCO kan også være et uttrykk som kalles Total Cost of Ownership. Som også er en standard...

Men ikke i denne sammenheng selvf :)

Endret av Theo343

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...