Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Valg av ADSL, Bluecom eller NextGenTel?


Anbefalte innlegg

Skal bestille meg adsl ca. 3000/??? og bor i Moss, men er fryktelig usikker på hva jeg skal velge av dem.

 

Hvem er mest stabile i oppetid, gj.snitt hastighet?

Hvem "leier" ut det beste modemet? og er det flere porter på noen av dem?

 

Samt er det noen som har tidsperspektiv på adsl2/2+, og pris på det når det kommer? (dumt å ha lang bindingstid hvis adsl2/2+ er her innen en måned....)

 

 

Takker for alle lure svar...

Endret av future
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, har hatt BC i 2 år nå og er storfornøgd. Har nå 1500/512 linja. Aldri hatt noen problemer med dem. God support osv. En annen ting er at pingen er veldig bra når jeg spiller på nettet. Har hørt at routinga til nextgentel er noe dårligere mot utlandet. Og Bc har nå blitt kjøpt opp av catch nå, og pingen blir ganske sikkert ikke dårligere av det.

 

Hadde gått for BC lykke til :)

Lenke til kommentar
Skal bestille meg adsl ca. 3000/??? og bor i Moss, men er fryktelig usikker på hva jeg skal velge av dem.

 

Hvem er mest stabile i oppetid, gj.snitt hastighet?

Hvem "leier" ut det beste modemet? og er det flere porter på noen av dem?

 

Samt er det noen som har tidsperspektiv på adsl2/2+, og pris på det når det kommer? (dumt å ha lang bindingstid hvis adsl2/2+ er her innen en måned....)

 

 

Takker for alle lure svar...

Bor selv i Moss og har 3000/640 fra Bluecom. Er utrolig fornøyd. Stabile linjer og lav ping.

 

Har flere kompiser i Moss som har Nextgentel og de er også fornøyde med det de har. Eneste er at de har høyere ping.

Lenke til kommentar

tja.. vet ikke jeg..

 

Selv har jeg 2Mb fra NextGenTel, og får snart 8Mb..

 

De har en meget gor teknisk løsning, med stabilt nett, i motsetning til Telenor...

 

Men de har uten en skygge av tvil den dårligste supporten jeg har vært borti..

 

Så er de like på pris, hadde jeg gått for BC..

Lenke til kommentar

Har vel forsåvidt ikke blitt så mye klokere på den tekniske biten annet enn hvordan ping det er.

 

Også er det det å veie opp med at hvis man kjøper får fra NGT nå, så vil jeg få Echo ut året for Delta pris.

 

Så jeg er det jeg vil påstå, meget usikker... Er vel ikke tvil om at BC er et bedre valg rent selskapmessig i forhold til struktur og support, men det er med echo ut året...

 

Og hvem er raskest på nyinstallasjon?

Lenke til kommentar
Har vel forsåvidt ikke blitt så mye klokere på den tekniske biten annet enn hvordan ping det er.

 

Også er det det å veie opp med at hvis man kjøper får fra NGT nå, så vil jeg få Echo ut året for Delta pris.

 

Så jeg er det jeg vil påstå, meget usikker... Er vel ikke tvil om at BC er et bedre valg rent selskapmessig i forhold til struktur og support, men det er med echo ut året...

 

Og hvem er raskest på nyinstallasjon?

Har flere kompiser som ventet i opptil 2 mnd, før det kom en fra NexGenTel.. Det som er litt kjipt, er at de på nettsiden sier at du får besøk, i løpet av 14 dager, og når slutten an den perioden nærmer seg, så flytter de fristen 14 dager frem, og sånn holder de på.. . Så det er bare å sette seg ned å vente.. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Selv har jeg 2Mb fra NextGenTel, og får snart 8Mb..

De har en meget gor teknisk løsning, med stabilt nett, i motsetning til Telenor...

Hva mener du med dette? Jeg hadde Telenor ADSL i 2 år med null trøbbel!

Å si at Telenor har et ustabilt nett er ren løgn med mindre du sikter til Internet via kabeltv

Veldig så bastant du er da , har du snakket med alle som har TN i landet?

 

Jeg har bluecom på telenor linjer, og det er alltid telenor linjene som detter ned når jeg har tilkoplingsproblemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...