Homer S. Skrevet 1. september 2004 Skrevet 1. september 2004 Det er ei moglegheit, men dem koster penger. Meiner å ha sett ein Sata-kontroller som støtter rundt 8 disker, og kosta ca. 1600-1700kr. Kan dette stemme? Edit: Fant den eg tenkte på, men det er desverre PCI-X... Highpoint SATA RAID-kotrolleren hos komplett du tenker på? Tror den er bakoverkompatibel med PCI 2.2
chma Skrevet 2. september 2004 Skrevet 2. september 2004 Kanskje litt over budsjettet, men 3ware S ata raid fås med opp til 142 porter....i "vanlig" pci spor.
kyrsjo Skrevet 4. september 2004 Skrevet 4. september 2004 Hvis du sitter med kunnskapen hadde selvfølgelig det beste vært å installere linux, uten grafisk system, ytelsesmessig og alt, det ville i alle fall jeg ha gjort. Enig. Ikke er det vanskelig heller... Kjøre (fil)server på Windows er galskap for de med god tid, ingen kunder/brukere, og for lav stressfaktor. Har aldri vært borti at Linux har klaget på store disker heller (så lenge vi ser bort i fra at /boot må være addresserbar fra BIOS)
slettet Skrevet 5. september 2004 Skrevet 5. september 2004 (endret) Det er ei moglegheit, men dem koster penger. Meiner å ha sett ein Sata-kontroller som støtter rundt 8 disker, og kosta ca. 1600-1700kr. Kan dette stemme? Edit: Fant den eg tenkte på, men det er desverre PCI-X... Highpoint SATA RAID-kotrolleren hos komplett du tenker på? Tror den er bakoverkompatibel med PCI 2.2 Hmm. Eg likte ikkje ordet "tror" i den setningen... Er det nokon som veit? *Søke på Google* [edit] Ifølge sida til HighPoint-tech er den bakoverkompatibel. Koster 1850,- på komplett. *Løpe & kjøpe* [/edit] Endret 5. september 2004 av nmedaas
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå