Gå til innhold

Kortsluttet strømforsyningen - er den ødelagt?


Anbefalte innlegg

klarte å kortslutte strømforsyningen, ved å la jording og strøm treffe hverandre i en drevkontakt(?)(fire plugger iallefall)...

da eg startet opp igjen begynte det å ryke fra ene harddisken, det skjer hver gang eg starter, men ikke viss eg kobler den ifra..

er den ødelagt..?? (regner med det da..) har strømforsyning fått noe skade..??

evt. andre ting..??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har kjørt den på en annen PSU, da det begynte å røyke der og, men det er nok fra selvehardisken det ryker, på det kortet som er under...det er smelta en sånn svart firkant...men er den andre ødelagt og, siden maskinen ikke vil boote og ikke finner noen harddisker i bios..??? men det kommer bare røyk fra den ene... :blush:

Lenke til kommentar
det er smelta en sånn svart firkant...

Tror nok du tenker på en IC. hvis den har smelta tror jeg løpet er kjørt.. Har faktisk sett en disk med et svidd kretskort blitt redda ved å ta kretskortet fra en annen (100% lik) HD og bytte dem om. :w00t:

 

Hvis du har masse cash har vi jo alltids IBAS da :whistle:

Lenke til kommentar
Dersom det ryker av HD'en så e den jo ikje heilt frisk er den vel?

HD'en er like sensitiv elektronikk som resten av pc'en.

At du får melding om at du ikke har en boot device er vel pga din harddisk er din boot device normalt..

når denne er knerta så gir jo svaret seg selv

at den ikke virker sier seg selv, men dette var slave disken, master disken røykte det ikke fra men bios'en finner ikke heller... :no:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...