Gå til innhold

Test av ECS Green 556E


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817234daf
Skrekkugle: nå skal du ikke glemme at når noe funker som det skal så er alle glade og fornøyde, men med en gang noe ikke er HELT som det skal, så sutrer man til den store gullmedaljen. Det er ett folkesyndrom..

Nailed!

 

Men det er enormt lett å bli forbanna når du har satset mye penger. Man skulle egentlig forvente at ting funker smertefritt. Det er dog for mye klaging av og til. Er slik selv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Makan til tosketest.. sitter med inntrykk av at testeren har nåke imot ECS.

 

Eg kjøpte min G556E med 2GHz, 1024MB og 60GB7200RPM frå MultiCom for over ein månad sidan, og einaste eg har å utsette er litt dårleg konstruksjon (veldig knirkete og lealaus, men så skal ikkje sånne ting håldast i eine hjørnet heller.. viss den ligg i bæreveske meg ordentlig fastspenning eller du bærer den vertikalt mens du holder på midten går dette heilt greitt.

alle gråfargane, spesielt dei lysaste har ein litt blåaktig farge på skjermen, men det ser eg ikkje som noko problem, det går og an å stille på i kontrollpanelet.

 

Det at maskina ser direkte kjedeleg ut og stygg og slikt er nåke av det dummaste eg har hørt. den ser ganske bra ut med forskjellige gråtonar og eit enkelt merke på lokket. ser minst like bra ut som ei dell amskin (blæææh).. dessuten likar ikkje eg sånne fancy ting me masse fargar.. litt lite voksent spør du meg. (bilar og stasjonære power maskiner er ein heitl an sak :p )

 

Støy er helle rikkje et problem, bryr du deg om 30dB viftestøy når du spillar Half-Life/CS/Doom3 med lyden på fult? Neppe.. Einaste bråket eg hører når eg brukar maskina til programmering er at harddisken spinn litt, men da ska d vere rimeleg stilel i rommet.

 

Dessuten er, som nemnt tidlegare, DI ikkje offisiell distributør av ECS maskiner, det er derimot MultiCom (http://www.ecs.com.tw/ECSWeb/Where2buy/WherebuyDetail.aspx?CountryID=148&MenuID=7&LanID=0)

 

 

Eg vil påstå at denne artikkelen berre bør ignorerast av alle dei som planla å kjøpe seg G556E før dei las artikkelen og som har ombestemt seg etter dei las. mesteparten av det som står der er enten helt feil, eller satt ALT for langt på spissen fordi den som har testa tydelegvis har fordommar mot ECS. Viss du kjøper frå MultiCom kjem du garantert til å bli fornøgd (viss ikkje du er uheldig da og får eg av få dårlege eksemplar)

 

 

Mvh Simen (sikkert en del skirveleif, men eg gidde ikkje å lese igjennom for å sjekke :p .. går ut fra at dei fleste forstår meg)

 

BTW, kommenteringa av norsken til tester var unødvendig flisespikking, men det var jo en del av det som sto i artikkelen og, så det får vere grett nok.. MEN EG ER IKKJE RASIST

Lenke til kommentar

ja og en ting til.. litt dårleg responstid på skjermen i forhold til det eg er vant med på CRT skjerm, men det er ingen problem når eg tenker på at ein LCD skjerm med like god responstid som ein CRT skjerm kostar både flesk og skinn, så klarer eg å leve med det.. dessuten går alt heilt greitt både i NFSU og CS:CZ og CS:Source

Lenke til kommentar

Jaja, rar test. Må si at at noe skurrer :hmm: . Min G556E fungerer veldigt bra. Det at maskinen manglet parallell port var direkte latterligt. Viser bare at testen ikke kan tas seriøst. Også når det gjelder støy og batteri. Støy finnes omtrent ikke på maskinen, og batteriet varer omtrent 3 timer (forventer egenligt ikke mer). Eneste å henge fingeren i på min pc er at skjermen kunne vært litt bedre.

 

Siden testmaskinen kom i fra DI ( og ikke er godkjent lev. fra Elitegroup), burde Barbara teste maskinen på nytt med en maskin levert fra Multicom. Men dette er jo bare min mening..

 

Jeg er ihvertfall fornøyd med min G556E :thumbup:

Lenke til kommentar
det ER dårleg batteri.. 3,6 Ampere-timar er litt lite.. kunne godt vert minst 4,5 som det er på andre maskiner

 

batteriet på mi maskin varer maks i to timar (2GHz Dothan, 60GB 7200, 1024MB, radeon 9700 128)

Det er ikke akkurat imponerende nei, spesielt når man skal forvente minst 3 timer batteritid på en Centrino-bærbar. Skuffende greier! :shrug:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nå er det tydeligvis slik at ikke Digital Impuls har noen som skriver på denne siden, mens Multicom har det. Det er selvsagt slik at D-I har samme ansvar i forhold til garanti og oppsett av maskinen som Multicom har. Om de er autoriserte leverandører er jo revnende likegyldig!

 

At man fremstiller det som om Multicom leverer bedre maskiner eller har et annet slags ansvar overfor forbrukerne fordi de er autoriserte forhandlere, er feil. Digital Impuls har selvsagt ansvaret for Bios-feilen i dette eksempelet. Og det gjelder i alle slags garantisaker. Etter hva jeg har hørt om servicen deres, burde det ikke være noe problem. Det jeg reagerer på er at Multicom forsøker å "score" på at konkurenten deres ikke er autoriserte leverandører, når dette i praksis ikke skal ha noe å si for forbrukeren! Multicom og D-I har nøyaktig samme ansvaret.

 

Det blir videre feil av testeren å bruke denne feilen som et argument mot maskinen, og det samme gjelder DVD+R brenneren. Så problemet her er ikke maskinen, men at testeren ikke ser hva som er en egenskap ved maskinen som sådan, og hva som skyldes akkurat denne konfigurasjonen.

 

 

-Haggbart Slark-

Lenke til kommentar

Kjøpte meg Green556 for noen dager siden. Er KJEMPE FORNØYD. Jeg må si jeg ble overasket over forskjellene mellom Barbara og DIN Side. Det aller beste er å sjekke forum!

 

 

Der finner vi de beste meningene og oppfattningene. Men jeg var såklart kritisk til enkelte innlegg. Noen skriver noe bare for å ha noe å si! For meg er det viktig at en kan argumentere godt for synspunktene sine!

 

 

Ergo flest positive oppfatninger om bærbar pc, er det kun en som skiller seg ut, Green556! :D

 

 

 

For ordens skyld

 

 

Copyright © "min mening"

Endret av raffegutten
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...