Gå til innhold

hjemmelaget shim -

shaolin99

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skaffe ei kobber eller aluminium plate (f.eks, men vil tro det er det beste), puss\slip den til den er riktig tykkelse. Så må du ha en mal på hvor du skal skjære ut hull, også kan du borre ut hull og file dem for at den sakal passe.

Men hva skal du med det?

Skrevet (endret)

Her er det viktig at du finner den nøyaktige tykkelsen på shimen. Sjekk med CPU produsenten om de har specs for høyde på core.

Husk også at denne plata må være helt plan.

EDIT: fjerner link til webshop

Endret av hart
Skrevet

Jeg vurderer å bestille en shim fra microplex, men vet noen om en FC-PGA shim (http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=MESAIII) vil passe på en celeron prosessor (i en xbox)???

Grunnen til at jeg trenger en shim er fordi jeg skal feste en ny kjøleribbe på xbox prosessoren og da skal jeg bruke termisk lim. Jeg tror en shim vil gjøre denne jobben lettere ettersom en shim gjør at kjøleribben vil sitte mer stabilt når jeg utfører limingen :)

Skrevet

he he... garantien er nok; gone forever... men det bryr ikke meg spesielt mye.. grunnen til at jeg modder den er ene og alene for å redusere støy. jeg bruker den hovedsakelig til film og musikk så klokking er ikke noe poeng. grunnen til at jeg setter på nye kjøleribbe er for å få tmp'en ned slik at jeg kan kjøre viften på en lavere hastighet, og dermed redusere støyen... men jeg har jo dette shim problemet mitt da... skal prøve å ta kontakt med 3dfxcool og høre hva de sier. takk for all hjelp karer. Skulle andre ha noen gode forslag så er det bare til å skrive innlegg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...