Gå til innhold

Er DVI-inngang på LCD skjermer verdt prisen?


Nemiz

Anbefalte innlegg

Samsung SyncMaster 710N ligger på 3500,- mens Samsung SyncMaster 710T ligger på rundt 4300,-

 

Jeg kan ikke se den helt store forskjellen på disse skjermene bortsett fra at 710T har DVI, mens 710N bare har D-Sub. Det er meget mulig 710T er en bedre skjerm også på andre områder, men det jeg lurer på er om DVI virkelig er mye bedre enn D-Sub?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kommer helt ann på skjermen. Noen skjermer har faktisk meget bra bildekvalitet på D-SUB, mens andre er helt avhengige av DVI for å få et perfekt bilde. Noen ser ikke bra ut enda med DVI da, men det er en annen diskusjon. Om akkurat disse to skjermene er bra med/uten DVI får noen andre svare på. Anbefaler deg at du googler etter tester av skjermene :thumbup:

Lenke til kommentar

En tommelfingerregel er at DVI er verdt det. Stort sett gir dette et skarpere bilde med bedre fargedybde. Noen skjermer har veldig gode VGS komponenter, men det er ytterst sjelden at det dukker opp en skjerm som ser bedre ut med VGA ann DVI.

 

Allikevel er det veldig individuelt hva man oppfatter. Mange ser bare en flate med et bilde på, og ville ikke sett forskjellen om de så sammenlignet direkte, mange foretrekker DVI uten å ha noen spesiell grunn, og noen blir direkte kvalme av alt annet enn DVI.

 

Hvis du ikke ser forskjell, hvorfor skal du da betale for denne forskjellen? Du har fortsatt et flimmerfritt og skarpt bilde med VGA også. Det eneste du må være obs på et at skjermen kan mangle de to siste prosentene den kunne ha hatt med DVI, og at du ender opp med samme geometriproblem som CRT har. Det finnes auto-knapper med varierende resultat som dekker opp for dette.

 

Forøvrig mener jeg at 710T og 710N er den samme skjermen i praksis

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...