Gå til innhold

Hvilke innstillinger på rambrikkene vil fungere?


Scortech

Anbefalte innlegg

Kan noen hjelpe meg

jeg har to rambrikker 2x512 Twinmos

Twinmos PC3200 DDR-Dimm 512Mb CL2.5 32M*8/16chip (400Mhz) (skrev ned det som står på kvitteringen)

 

Jeg lurte på om noen kan hjelpe meg med hvilke innstillinger som disse brikkene vil

kjøre best på. (Timings)

 

Håper den som kan hjelpe meg gidder og skrive litt detaljert forklaringen på dette.

blir lett forvirret med de tallene og innstillinger ..

 

Please kan noen hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan noen hjelpe meg

jeg har to rambrikker 2x512 Twinmos

Twinmos PC3200 DDR-Dimm 512Mb CL2.5 32M*8/16chip (400Mhz) (skrev ned det som står på kvitteringen)

 

Jeg lurte på om noen kan hjelpe meg med hvilke innstillinger som disse brikkene vil

kjøre best på. (Timings)

 

Håper den som kan hjelpe meg gidder og skrive litt detaljert forklaringen på dette.

blir lett forvirret med de tallene og innstillinger ..

 

Please kan noen hjelpe meg?

Hadde vore litt lettere om du hadde skrevet litt meir om pc en din.

Men på instillingene må du berre teste med lavere timings og høgere fsb, vist systemet blir ustabilt øker du berre spenningen litt... Du kan først teste om minnet klarer CAS 2

Lenke til kommentar
hmm, har en brikke med TwinMOS cl2,5 512 mb jeg, lurer på om jeg tør og sette ned timingene :hmm:

 

edit: ja jeg er jævlig redd for å ødelegge, er blakk, og har ingen andre brikker :S

Jeg prøvde først med 2-2-2-11 men da strtet ikke pcen, men når jeg prøvde med 2-2-3-11 gikk det fint. Men jeg vet ikke hvordan det vil gå med dine brikker...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Skal du prøve deg frem så gå rolig ned ett hakk hvor hver gang. Det eneste som skjer da hvis du går ned ett hakk for hver gang er at pc begynner og pipe også restarter maskinen som regel med Default innstillinger. Når du ser - hører at pcen begynner og piipe så vet du at maskinen din ikke takler den innstillingen som du satt..så det.

 

Husk et hakk for hver gang...det er viktig...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...