Gå til innhold

Defekt minnekort eller ødelagt kamera?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har nettopp fått foreldrene mine til å kjøpe et Canon Powershot A80 som de skulle bruke på en helgetur. De fikk låne min minnebrikke, en Twinmos 64 MB til turen, men etter å ha tatt ca 7-10 bilder kom følgende problemer:

- CF error dukket opp på displayet.

- bildene ville ikke lenger vises på displayet, om det i de hele tatt ble lagret.

- kameraet slo seg selv av etter eksponering (selv om helt nye batterier var satt inn).

- antall bilder som hadde blitt eksponert og ledig plass på brikken varierte veldig.

Twinmos- brikka fungerer helt fint i mitt Canon Powershot G3 kamera og jeg har ikke hatt noe problemer med dette.

Er det A80 som har problemer med å bruke Twinmos eller er kameraet ødelagt? Det er bare 1 måned gammelt og har vært svært lite brukt. Kameraet er heller ikke mistet i bakken eller lignende.

----

Lizzziezia

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selv om ett kamera kan ha problemer med ett minnekort, kan det fungere fint på andre kamera. Spør meg ikke hvorfor, men mulig de prøver å lagre første bilde på forskjellige steder på kortet.

Prøv å formater kortet, og se om det funker da. Hvis ikke, vil jeg tro det er noe galt med kortet (er mye tull med Twinmos kort). Bytt det i ett Sandisk eller Lexar kort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...