Gå til innhold

Hvilket hovedkort og ram til en A64/3200+ ?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Har endelig tenkt å parkere mitt gamle Asus HK med 1,2Athlon, 512/2700 Twinmos og TNT2Ultra!! :D

 

Valget har falt på A64/3200+,S754, og i den sammenheng lurte jeg på hvilket HK og ram dere anbefaler? Mitt ønske er at systemet skal være dønn stabilt, så ram og HK må være god match! Systemet blir i hovedsak brukt til Office,surfing. Men også litt spilling (HL2 når det måtte komme...)

Jeg legger gjerne i noen høvdinger for å få 1024MB med god ram!

 

Har sett at DFI kommer med et intressant HK til S754 om en stund , http://www.hovedkort.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=6571 .

Er det noen som har erfaring med DFI, positiv/negativ?

Eller er det andre HK dere syns er er bedre kjøp?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
negativt_

- Realtek ALC850! (selv vil jeg bruke spidf/coax ut til surround, noe som ikke støttes)

- southbrigde er altfor nærme agp?

 

positivt_

- CPU feste er langt ifra AGP?

Jo,, jeg ser de ulempene med HK som du nevner. Det at southbrigde ligger såpass nær AGP porten er slettes ingen fordel, både med tanke på varme fra skjermkort, og ikke minst at den kan blokkere hvis skjermkortet er i jumbo størrelse! :hmm:

 

Btw: Har du A64 selv? Hvis så, hvilken type har du...HK osv?

Lenke til kommentar
Dersom du ønsker å kjøre minne på høye hastigheter, kan OCZ sine minnebrikker være å anbefale.

Ja,, de brikkene så spennende ut! Men er det ikke overkill med 3700 brikker i et A64 system? Selv om man klokker klarer man vel ikke å komme opp i nærheten av 466MHz? Eller tar jeg feil? Det er en stund siden jeg var oppdatert på hva som funker og ikke funker ;)

 

Jeg fant noen 3200 OCZ brikker med Cas 2-2-2-5... OCZ

 

og dette er vel ikke så værst? Eller blir 3200 i minste laget?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...