Gå til innhold

FS Lifebook S4572 12.1 til 4100,- bra kjøp?


ZkedaR

Anbefalte innlegg

Fujitsu Siemens Lifebook S4572 12.1 inch

 

Intel Pentium III 750 MHz

256 MB (SDRAM) (Oppgradert)

Display 12.1 in. TFT Active Matrix

Pentium III 750 MHz

Bus Speed 100 MHz.

Display Tech TFT Active Matrix 12.1 in.

16-bit (64K colors) 1024 x 768

Hard Drive 20 GB

Installed Cache Memory 256 KB

CDRW / DVD Combi

Extern Floppy Drive 3.5" 1.44 MB floppy

Video Memory 4 MB

External Video Resolution 1280 x 1024

Battery Run Time 2.5 Hour(s). *1,5 timer tror jeg

Dimensions

Width 11.35 in.

Depth 8.94 in.

Height 1.06 in.

Weight 3.86 lb. (1,75 kg)

+Portreplikator

 

 

Er dette ett bra kjøp for 4100,-?

Trenger svar fort!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
synes ikke prisen var ille jeg, fungerer vel greit til det meste som den er beregnet for. er ikke mange som kjøper en ultra portabel for å spille på.

 

fjortissyndromet med bare å se på cpu og grafikk kortet i en bærbar er dessverre allerede til stede i tråden ser jeg.

Kall det hva du vil :p

 

Selv om han ikke skal bruke maskinen til tunge applikasjoner synes jeg ikke den er verdt pengene. Prisene på bærbare har falt kraftig, men bruktprisene har ikke fulgt etter.

 

Den har treg CPU og bussfrekvens, kan ikke brukes til spill som du sier. I tillegg til dette er den mye tregere enn en tilsvarende desktop PC:

 

En annen ting med eldre bærbare som dette er at batteriet er gammelt og vil ikke holde like lenge på ladingen som da det var nytt.

 

Sammenligner du med en ny, har den heller ikke trådløst nettverk, bluetooth, DVD-brenner ++

 

Sier ikke at den ikke er brukbar til hans formål her, men kommer med argumenter mot prisen på grunnlag av de utdaterte spesifikasjonene.

Lenke til kommentar
En annen ting med eldre bærbare som dette er at batteriet er gammelt og vil ikke holde like lenge på ladingen som da det var nytt.

Batteriet holder i 1.5 timer, nok for meg.

 

Sammenligner du med en ny, har den heller ikke trådløst nettverk, bluetooth, DVD-brenner ++

Trenger det ikke.

Lenke til kommentar

Poenget er uansett at en ultraportabel ALDRI er gunstig i forhold til spesifikasjonene, iogmed at den har samme problem som en top-of-the-line maskin. Du betaler ekstra for det aller beste slik du betaler ekstra for det aller minste... Jeg har selv nettopp kjøpt en IBM X40 som jeg er veldig fornøyd med, men jeg er fult klar over at det er mulig å kjøpe raskere og bedre maskiner for en billigere penge.

Når det gjaldt maskinen i tråden vil jeg si at det som ville gjort meg usikker var mengden RAM. 512MB er absolutt å foretrekke så hadde det vært mulig å oppgradere til 512MB ram for en billig penge ville den vært verdt 4000 IMHO, hvis ikke ram kunne oppgraderes billig så nei... (selvom dette er for sent nå uansett)

 

Cobos

Lenke til kommentar

Er enig i argumentene om størrelsen, men synes likevel prisen er drøy for en PC som som ikke kan måle seg med det som kreves av en PC i dag. Selvfølgelig hadde du tenkt å bruke denne mest som en skrivemaskin i forbindelse med studiene, og den hadde klart seg til det formålet. Men jeg ville ikke kjøpt den.

 

Som nevnt over hadde det vært en fordel å kunne oppgradere RAM, men det står nesten garantert 2x128MB i den siden den allerede er oppgradert. Det er neppe mer enn 2 minneslots på den.

 

Det er nesten synd at folk er villige til å betale 5000 for sånt da det er med på å holde en stiv markedspris for brukte laptoper. Man kan ikke sammenligne med hva den kostet som ny, men hva en tilsvarende modell etter dagens standard koster. Man får ikke en ultraportabel for under 10.000 kr, men heller ikke langt over.

 

X40 som du nevner er en meget god maskin i forhold til størrelsen (spesielt imponert over omentrent fullsize tastatur), men koster virkelig deretter også.

Endret av alfern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...