Gå til innhold

Hjelp! PC 9800Pro drept?


GOMP

Anbefalte innlegg

Jeg byggde nettop min nye pc. Alt funket som det skulle. Noe av det første jeg gjorde var å flashe skjermkortet. Jeg har flashet et powercolor kort tidligere uten problemer. Jeg følgdte vexx sin guide, bortsett fra at jeg gjorde en tabbe. Jeg glemte å skjekke om kortet kunne overklokke til xt hastigheter før jeg flashet. Men jeg flashet biosen og kortet kjørte på xt hastigheter. Jeg brukte gigacube biosen.

 

Jeg installerte de nyeste OMEGA driverene og startet ATI tool for å teste kortet. Trykkte å scan for artifacts, da bare klikket alt og skjermen skrudde seg av etter noen syke artifacts... Jeg trykkte på musen, skjermen skrudde seg på igjen. Det stod en VPU Recovery melding eller no, som resatte skjermkortet mitt til default. Kom inn i windows igjen og testet 3dmark03. Samme mongo greiene her og. Skjermen skrudde seg av men jeg fikk den ikke på igjen. Måtte restarte. Prøvde å kjøre Counterstrike Condition Zero, samme problem. Dvs. jeg kan ikke gjøre noe som har krevende grafikk. :mad:

Jeg flashet tilbake til orginal bios. Fjernet drivere, installerte nyeste Catalyst driverne. Samme problem. Nå er kortet helt stock på hastigheter men har fremdeles problemer. :hmm:

Har jeg klart det umulige??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dagens moral: ALDRI modde/flashe/bytte kjøler uten en grundig hardkjøring av kortet først :no:

 

Bytt til orginal-kjøler du, og send inn. Det tror jeg går bra som regel..

 

Edit: du har bytta kjøler ja :hmm:

Sikker på du monterte denne riktig? Du kan prøve å bytte tilbake til orginal-kjøleren og se om det virker da.

Endret av likferd
Lenke til kommentar
hadde samme prob med et 9800PRO UE fra sapphire.

alt ble fucka så jeg kontakta komplett om saken men dem sa at jeg skulle sende inn kortet så dem kunne se på det. gjorde det for 2måndter siden hakke fått svar enda. litt kjedelig å ikke få se på den syke graffikken fra crytech så jeg håper det kommer snart
Lenke til kommentar

Hmm, jo mer jeg klokker ned jo lenger kommer jeg i 3dmark03. Men maskinen klikker etter en stund. Det har fallt meg inn at det kan være at kjøleren ikke sitter godt nok på. Men har montert en helt lik på broren min sitt. Tror muligens jeg monterer tilbake orginalkjøleren og tester det da. Arg! Den zalman heatpipen tok tid å montere! Stress...

Lenke til kommentar
Hmm, jo mer jeg klokker ned jo lenger kommer jeg i 3dmark03. Men maskinen klikker etter en stund. Det har fallt meg inn at det kan være at kjøleren ikke sitter godt nok på. Men har montert en helt lik på broren min sitt. Tror muligens jeg monterer tilbake orginalkjøleren og tester det da. Arg! Den zalman heatpipen tok tid å montere! Stress...

Ja, den zalman heatpipen er litt av et puslespill ;)

Lenke til kommentar

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA! :w00t::w00t: Fant feilen. Det var som likferd sa. Kjøleren hadde en liten glipe på ene siden (den som sitter mot kjernen). Festet den skikkelig og alt funker perfekt.! Takk for hjelpen folks! Var livredd her en periode... Puster lettet ut! :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...