Gå til innhold

linux - mac


Anbefalte innlegg

Hei, jeg vurderer sterkt å kjøpe meg en PowerBook G4 (12"). Jeg har hørt at det er mulig å kjøre linux, stemmer dette? I tilfelle, er det noen som har noen erfaringer med det og er det å anbefale? Vil prosessoren være sterk nok (selvfølgelig, siden jeg kjører linux på min p3 866 nå, men om du vil merke stor forskjell fra en 1.6 ghz pc for samme pris).

 

Kunne bare tenke meg noe feedback. På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor bruke linux når man ha mulighet å bruke OS X?

OS X er ett vakkert operativsysten, stick to it :)

os x er fint :) jeg hadde ibook selv.

men du trenger egentlig ikke no mer enn x11 for å kjøre linuxprogrammer, så man slipper å slette os x for å få inn linux, er bare å installere x11 slik jeg gjorde :D

funka fint for meg..

Lenke til kommentar

crux har også en ppc versjon. Har ikke prøvd crux, men archlinux er i stor grad inspirert av crux, og archlinux er veldig veldig fint...så da kan vel ikke crux være alt for ille..

(og selvfølgelig NetBSD, men det er bsd og ikke linux vel og merke)

 

hvorfor man skal legge inn linux på en mac :MAC-ON-LINUX

 

edit: kom på yellowdog linux også...en redhat basert distro som er en gammel ppc traver med mye god omtale...

Endret av sonic boy
Lenke til kommentar
Hei, jeg vurderer sterkt å kjøpe meg en PowerBook G4 (12"). Jeg har hørt at det er mulig å kjøre linux, stemmer dette? I tilfelle, er det noen som har noen erfaringer med det og er det å anbefale?  Vil prosessoren være sterk nok (selvfølgelig, siden jeg kjører linux på min p3 866 nå, men om du vil merke stor forskjell fra en 1.6 ghz pc for samme pris).

 

Kunne bare tenke meg noe feedback. På forhånd takk.

Om du kjøper en ny powerbook, så gjør du det vel først og fremst for å kjøre OSX. Om du skal ha linux får du andre billigere laptoper enn powerbooken (selv om powerbooken er ganske så snasen)...

 

Om du er ute etter å kjøre open-source applikasjoner under osx (med X11) så er dette fullt mulig. Sjekk ut http://fink.sf.net for mer info om dette...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...