Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

6 Uker for å avbestille NGT linje?


Anbefalte innlegg

Skal flytte og ringte derfor Nextgentel for å si opp linja mi. Får ikke linje der jeg flytter og er bitter nok for det, nå har jeg flyttet og må sende router og diverse lånte produkter tilbake. Greit nok det, men det tar 6 uker før de stenger linja mi, slik at jeg må betale for over en måned til etter at jeg har sendt tilbake router og div som jeg faktisk trenger veldig for å komme på nett.

 

Trodde de bare trengte å gjøre et par tastetrykk inne hos sentralen sin slik at jeg slapp å betale for noe jeg ikke bruker, men den gang ei :no:

 

Noen som har vært borti dette før, eller er det slik at installatørene deres har så vannvittig mye å gjøre at de ikke har tid før

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med å lese vilkårene deres før du besilte deg linje istedet for å sitte her og sutre til etterkant.

 

Oppsigelse tid er helt normalt! Det er din egen skyld at du ikke sa opp tidligere.

 

Selvom det er et par tastetrykk for Nextgentel er det mange ledd det skal igjennom, kobber til huset ditt leies jo av Telenor.

 

Og Nextgentel har heller ingen egne montører. Disse må bookes igjennom telenor!

 

Mao behandlingstid!

 

*Oppgitt over sytere*

Endret av prolixin
Lenke til kommentar

Det står under betingelser (som man bør lese gjennom ved bestilling) at det er tiden det tar.

 

Grunnen er at linjene leies av Telenor, og de kobler ikke ned linja på minutter akkurat. I tillegg skal montør ut i sentralen og koble linja fra dslam og det går fort en uke. Så har du intern saksbehandling hos NGT, som kan være fra 2-5 dager stort sett.

 

Med disse oppgavene går det alt fra 2-5 uker å få dette ferdig, så legger man inn en feilmargin i tillegg.

De fleste vet mer enn 6 uker på forhånd når de skal flytte...

Lenke til kommentar

Det er sant at det er viktig å lese betingelsene, men jeg synes det høres håpløst ut at man må fortelle NGT hvor man skal flytte 6 uker på forhånd. Ikke alle vet da hvor de skal flytte 6 uker i forveien. Jeg har også forståelse for at det ikke er bare et par tastetrykk, men med Telenor så tar det jo bare et par dager å overflytte.

Noen som jobber for NGT her kanskje? ;)

Hvordan er det hvis man bestiller et nytt abonnement(bindingstiden har gått ut på det gamle)? Tar det over 6 uker det også? Er det noen andre selskaper i Oslo som kan tilby noenlunde samme hastighet/pris, og som er et par uker kjappere?

End of whine. :whistle:

Lenke til kommentar

Jobber med adsl så jeg kan si en ting til dere som klager

 

DET ER IKKE BARE ET PAR TASTETRYKK SOM SKAL TIL

 

eller joda, men da måtte vi ha ansatt halve india for å taste istedet for å la systemer ta dette automatisk...

 

poenget mitt er at du får det du betaler for. Og adsl er IKKE enkle ting. Det er ikke isdn.

 

men en ting skal eg være enig i, man burde sett på hvordan man kan sette opp og teste adsl med et par tastetrykk. systemet idag er for dumt på mange måter, men kommer i en kategori som heter "sånn er det bare"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...