Gå til innhold

Kjemp med nebb og klør mot Telenor gutter og jenter..


Anbefalte innlegg

Quote:


Zona skrev (2002-05-03 14:14):

Neida B Real vi får vel roen an litt ned. Men synes duer latterlig når du liksom skal debattere og delvis takker Telenor.

Fant dette på sitatet et sted på nettet og det sier alt om hvem som bør takke hvem!

"Synes å huske at det var norske skattepenger og høye regninger som bygget opp Telenor, når skal vi få noe tilbake?"


Jeg har ingenting til overs for telenor.

Ikke etter hvis antall telefonregninger på en vis antall 1000.

Men det er fjortisfaktoren som hater telenord som jeg vil disktutere mot.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2002-05-03 14:15, B|Real skrev:

Quote:


mr.a skrev (2002-05-03 14:10):

Din ***** Stjelehor digger! Du syns **** meg dette er bra! ***** dritt jøde!


Håper for guds skyld at du har litt mere iq en det du viser her.

Dette er hva jeg mente med fjortisfaktorer som jeg nevnte tidligere.

 

 

 

Ja, jo.

 

Og nei. Stjelenor opererer paa en maate som er ufordelaktig for forbrukerne.

 

Man kan si hva man vil om dette. Og det er nettopp det folk gjoer.

 

AA si at argumentene / utsagnene deres ikke har noen gyldighet fordi de er "barnslige" blir ... noe formyndersk.

 

Se paa aarsaken til frustrasjonen heller, isteden for aa doemme folk som "fjortiser" fordi de i et aapent forum gir uttrykk for sin hjertens mening.

Lenke til kommentar
DrDoogie skrev (2002-05-03 14:29):

Ja, jo.  

Og nei. Stjelenor opererer paa en maate som er ufordelaktig for forbrukerne.  

Man kan si hva man vil om dette. Og det er nettopp det folk gjoer.

AA si at argumentene / utsagnene deres ikke har noen gyldighet fordi de er "barnslige" blir ... noe formyndersk.

Se paa aarsaken til frustrasjonen heller, isteden for aa doemme folk som "fjortiser" fordi de i et aapent forum gir uttrykk for sin hjertens mening.

Det at telenor behandler kundene sine på en dårlig måte er vel litt opp til forbrukeren å kjøre litt "feedback" som det heter på godt norsk.

Det er vel litt av forbrukerens feil at de ikke ser på selskapet og spør om erfaringer til selvskapet og deres service.

 

Ok. Enig med at det var litt "sterkt" å gå ut med å si at det var et fjorsisyndrom og lignende, men jeg syns bare at det er så forbanna unødvendig og poste slike poster.

 

(Nå har vi vel snakket "Off Topic" ei god stund snart :grin: )

 

Jeg avslutter dene diskusjonen. (zzz)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har fulgt litt med i denne "debatten". Er som noen av de andre brukerne av dette forumet student i Australia, og kan bekrefte at Telstra er hakket verre enn Telenor. Norge er jo nesten et drømmeland hva bredbånd angår. På den annen side er jeg ikke særlig imponert av Telenor; de bærer preg av å hatt monopol i alle år, og oppfører seg rimelig arrogante i mange sammenhenger. Det siste tilfellet er blant annet "saken" med UPC angående visning av Fotball-VM i UPC's kabelnett

Lenke til kommentar

ja stemmer det.. jeg synes det er utrolig kozelig å høre slikt en gang iblant, bare slik at jeg kan sitte i go-stolen og godte meg over at telenor får en bakoversveis en gang i blant.

 

De har betalt utallige millioner for VM kampene, og skulle selge dem dyrt til fotball hungrige nordmenn.. det de aldri tenkte på er at nesten alle kampene går på svensk tv.. som er inkludert i basis abbonmanget på digital kabel tv.. hvem gidder å kjøpe "VM-billett" da? hi-hi-hi :smile:

Lenke til kommentar

Da internett først kom for førstegang måtte vi betale pr.stk sendt email. Så pr MB nedlastet. Tror det var 5 kroner for 1 megabyte hos http://www.vestdata.no ,

 

OpenSky får du laste ned 300MB måned for 150 kroner osv.. Europeonline tilbyr 750MB/dag (men du får aldri det du laster ned før dagen etter i "FileFetch")

 

Nei la oss stå på å tvinge telenor ut! bare vent sier jeg når satelitt selskapene tilbyr interaktive tjenester som bredbånd m.m. Da trenger vi ikke telenor i det heletatt :grin:

 

SES-Astra, Eutelsat , Gilsat :smile: Oh Yeah!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-05 09:14, BluE_MoON skrev:

I dag er det kun ISPene som tjener penger på internett, hvorfor er det slik at ISPene skal tjene enda mer. Synes dere ikke at det er på tide innholdsleverandørene begynner å få litt av den kaken som ISPene har 99 per cent av.


Har du noen tall å vise til her? For Norge?

 

Stilig at debatten begynner med at du faktisk sier at Norge er bedre enn Australia, mens en del fortsetter å skjelle ut Telenor. Her i Spania er det stort sett samme måte som det er i Norge nå, tror vi betaler 400 kroner i måneden for kabelmodem linje på 300Kb/s. Kan laste ned så mye vi vil, men iforhold til det generelle prisnivået her i landet er det ganske dyrt.

Det er greit å være kritisk til telenor, men beholde en litt objektiv holdning og ikke være barnslig fantatisk kunne kanskje være noe for noen og enhver her på forumet..

 

joachim

Lenke til kommentar

Quote:


Har du noen tall å vise til her? For Norge?


Stilig at debatten begynner med at du faktisk sier at Norge er bedre enn Australia, mens en del fortsetter å skjelle ut Telenor. Her i Spania er det stort sett samme måte som det er i Norge nå, tror vi betaler 400 kroner i måneden for kabelmodem linje på 300Kb/s. Kan laste ned så mye vi vil, men iforhold til det generelle prisnivået her i landet er det ganske dyrt.

Det er greit å være kritisk til telenor, men beholde en litt objektiv holdning og ikke være barnslig fantatisk kunne kanskje være noe for noen og enhver her på forumet..

joachim


 

 

Oki 99% var tatt rett ut av luften, men en ting er sikkert, innholdsleverandøren tjener ikke penger på nettet iallfall.

 

Jeg mener det er bedre å betale for de sidene jeg besøker enn å betale pr mb man laster ned.

Lenke til kommentar

Poenget med Telenor er at de fikk statsstøtte og var et no-profit selskap før....

Det vil si da de la ut alle telefonlinjene i hele landet vårt. Ja, det er de som har gjort det, men hvem er det som har betalt det?? Det er alle skattebetalerne i Norges land det. Telefonlinjene i hele landet er betalt av oss, men hvem er det som eier det ?? Verken staten eller oss; Det er Telenor...I og med at Telenor gikk bort fra no-profit og over til kjempe overskudds konsern, synes jeg at staten burde krevd at Telefonlinjene som vi har betalt for skulle eies av staten....dette hadde vært mer rettferdig og ikke bare det, dette er noe som kunne blitt gjennomført, etter Norges Lover også !! Skamfullt at staten ikke har gjennomført dette...tragisk også får de av oss som ikke kan få en annen ADSL leverandør enn de som leier linjer av Telernor eller fra Telenor....

Lenke til kommentar

Er enig med krutselno.

 

Det ***** kobberet må være tilgjengelig for alle. Jeg er for fri konkurranse i et marked, men slik det er nå konkureres det på ulike premisser i XDSL-markedet. Telenor tjener jo penger uansett slik forholdene er nå.

"Frigjør kobberet" sier nå bare jeg.

Lenke til kommentar

jeg er sikker på at telenor kommer til å tjene mer i framtiden, bare de får "alle" på nett med bredbånd... sånn som det er nå, så mister dem kunder... ikke bra for dem, og da viser dem aggresjon, og starter å tulle.

 

 

 

 

 

 

 

Housey

Lenke til kommentar

Jeg gidder heller ikke vaere Telenors hoye beskytter, men at Telenor gaar med kjempeoverskudd er en sannhet med modifikasjoner. Telenor Bredbaand gaar ikke saa bra, pga store utbyggingskostnader. Telenor Mobil gaar saa det suser, men det er vel ingen her som mener at mobilabonnementene skal betale for vaar internett aksess?

 

Videre har telenor faat mye kritikk fordi de ymtet frempaa om aa begrense bruken av linjene for bredbaandskundene. Skjoenner ikke hvorfor dette er saa ille, det foerer jo paa sikt til at man i stoerre grad har mulighet til aa betale for det man faar. Hvis jeg er interessert i kjapp surfing, en halvtime om dagen er det vel urettferdig om jeg skal betale det samme som dere som laster ned "backup" av DVDene deres kontinuerlig? Synes dette virker ganske rimelig. Selvsagt skal ikke dette beroere folk med bindingstid. Telenor har hatt et tilbud og maa staa for det. Imidlertid er de i sin fulle rett, og ikke minst ansvarlige overfor aksjonaerer og smaabrukere, til aa justere modellen(mtp nye avtaler) naar de ser at den er

a) Ikke loennsom.

B) Ikke rettferdig.

 

En god del av dere som ikke liker Telenor har gode argumenter, men altfor mange er saa altfor ensidige, og sluker alt av fakta som slenges inn her, saa lenge det sammenfaller med deres virkelighetsoppfatning. Vaer litt mer kritiske da, og tenk foer dere skriver!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-05 09:42, krutselno skrev:

Poenget med Telenor er at de fikk statsstøtte og var et no-profit selskap før....

Det vil si da de la ut alle telefonlinjene i hele landet vårt. Ja, det er de som har gjort det, men hvem er det som har betalt det?? Det er alle skattebetalerne i Norges land det. Telefonlinjene i hele landet er betalt av oss, men hvem er det som eier det ?? Verken staten eller oss; Det er Telenor...I og med at Telenor gikk bort fra no-profit og over til kjempe overskudds konsern, synes jeg at staten burde krevd at Telefonlinjene som vi har betalt for skulle eies av staten....dette hadde vært mer rettferdig og ikke bare det, dette er noe som kunne blitt gjennomført, etter Norges Lover også !! Skamfullt at staten ikke har gjennomført dette...tragisk også får de av oss som ikke kan få en annen ADSL leverandør enn de som leier linjer av Telernor eller fra Telenor....


 

Enig, telenor burde leie linjer av staten.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-05 11:31, joac skrev:

Jeg gidder heller ikke vaere Telenors hoye beskytter, men at Telenor gaar med kjempeoverskudd er en sannhet med modifikasjoner. Telenor Bredbaand gaar ikke saa bra, pga store utbyggingskostnader. Telenor Mobil gaar saa det suser, men det er vel ingen her som mener at mobilabonnementene skal betale for vaar internett aksess?


Videre har telenor faat mye kritikk fordi de ymtet frempaa om aa begrense bruken av linjene for bredbaandskundene. Skjoenner ikke hvorfor dette er saa ille, det foerer jo paa sikt til at man i stoerre grad har mulighet til aa betale for det man faar. Hvis jeg er interessert i kjapp surfing, en halvtime om dagen er det vel urettferdig om jeg skal betale det samme som dere som laster ned "backup" av DVDene deres kontinuerlig? Synes dette virker ganske rimelig. Selvsagt skal ikke dette beroere folk med bindingstid. Telenor har hatt et tilbud og maa staa for det. Imidlertid er de i sin fulle rett, og ikke minst ansvarlige overfor aksjonaerer og smaabrukere, til aa justere modellen(mtp nye avtaler) naar de ser at den er

a) Ikke loennsom.

B) Ikke rettferdig.


En god del av dere som ikke liker Telenor har gode argumenter, men altfor mange er saa altfor ensidige, og sluker alt av fakta som slenges inn her, saa lenge det sammenfaller med deres virkelighetsoppfatning. Vaer litt mer kritiske da, og tenk foer dere skriver!


 

 

Man skal ikke bruke nettet mye før man har veldig mange Gb nedlastet. Og da tenker jeg ikke på divx, mp3 og andre warez. Tenk på radio-kanaler på nettet, streaming av video osv. Det er det som er fremtiden, lyd og bilde på nettet, og da blir det sinnsykt dyrt hvis man skal betale per Gb.

 

Forøvrig, som sagt før, så er Telenettet betalt av det norske folk, gjennom subsidier til Telenor (Televerket), og gjennom bruk av det. Så kom ikke her med at Telenor fortjener å ha den posisjonen de har. Telenettet skulle blitt tvangsutløst av staten, så kunne man opprettet ett nytt nonprofit-selskap som solgte det videre, med like priser til alle.

Lenke til kommentar

Er enig med deg Insanity. Jeg har BKK bredbånd nå, 10Mbit opp og ned. Og på 2 dager har jeg både lastet opp og ned 20GB. Det er jo helt sykt hvis man skulle betale per GB. Heldigvis trenger jeg ikke å bekymre meg for dette siden jeg ikke har Telenor. Telenor er helt på jorde hvis de innfører noe som dette!

 

_________________

Abit KR7A-Raid

AMD Ahtlon XP 1900+

512 MB DDR RAM

MAXTOR DiamondMax Plus D740X, 60GB

Creative Audigy Player

Chieftec Dragon Big Tower m/dør Blå

Voodoo 3 3000 AGP (Snart Geforce 4 Ti 4600)

WinXP Pro, BKK 10Mbit/10Mbit

 

[ Denne Melding var redigert av: Ganjaman på 2002-06-05 12:14 ]

Lenke til kommentar

Kanskje litt etterslenger, men uansett gjeldende.

 

Vi har på INGEN måte Telenor å takke for telefonlinjene i landet. Når de ble lagt ned, så var det staten og staten a lene (penger innkommet ved skatt og lån) som bekostet linjene. At Telenor kjører en lite konkurannsedyktig politikk er en ting, at de krever penger for noe de fikk servert på sølvfat da de ble delprivatisert er jo egentlig å stjele. Om det ikke hadde vært for at det var en politisk handlig å gi dem linjene. Og nå påstår telenor at de har utgifter med dem. De har i realiteten ingen andre utgifter enn vedlikehold og utbygging. Det siste er jo nesten en spøk for tiden, og vedlikehold er ikke det dyreste de har med å gjøre (tror fallskjermer til ledere er en større post på budsjettet)....

 

Så ikke tilegn Telenor noe de ikke har gjort. Det vil bare slå tilbake på dere selv en gang i fremtiden.

 

Lord Thaniel

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...