Gå til innhold

Ustabil WinXP

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er klar over at de fleste her kommer til å klage over mine manglende kunnskaper, men jeg synes det er berettiget uansett.

Jeg har hatt WinXP i ca 1 måned nå og jeg er ikke imponert! Den låser seg når jeg skal avslutte, sender meg tilbake til skrivebordet under spilling (MOAHH), kopler av internettforbindelsen (vanlig analog) i hytt og pine og nekter meg å kople opp før jeg har restarta.+++

Det er mulig at disse feila er på grunn av at jeg ikke har doktorgraden i WinXP, men for å være helt ærlig så synes jeg ikke det burde vært nødvendig heller!

Dette er en maskin som ble levert med WinXP så jeg tviler sterkt på at det er noen konflikter på maskinvaren (finner heller ingenting i enhetsbehandleren)

Etter min mening så er dette dårlig. Kall det gjerne sutring, men dårlig er det okkesom!

Jeg synes WinXP ellers er veldig bra, men hvis dem først skal reklamere for stabilitet så kan dem vel holde det også??......ikke sant??

Jeg er klar over at det er mange som har WinXP og ikke har hatt en eneste feil siden det ble lansert. Vel....hvorfor gjelder ikke det meg også? Skal vel være likt for alle skulle jeg tro....

Skulle ønske at microsoft fiksa de OS'ene dem ga ut istedenfor å gi ut nye. Jeg er en av dem som egentlig ikke bryr seg om hvilket OS jeg har......bare det funker. Er det ikke det som er viktigest da??.....Slik det er i dag så er alle så opptatt av å få det nyeste hele tiden at dem gir blaffen i om det funker eller ei.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer kanskje litt an på om du har pc anno år1880 og? Er den ny da?

Har pc som er helt ny med topp komponenter,, eneste problem jeg har hatt er med musa..

Xp er det mest stabile jeg har hatt.

Skrevet

Har du lastet ned alle patchene fra windows update? Hvis ikke kan det jo være en ide å gjøre dette, samt å sjekke at alle drivere er oppdaterte

Skrevet

Forresten, en liten annen ting, oppgrader aldri et OS. Det medfører stort sett bare trøbbel, dessuten får man lagt inn kun det man skal ha.

Skrevet

Vel...pc er en måned gammel. Og når WinXP følger med så bør den for pokker støtte hver eneste lille bit inni boksen!

Jeg har lastet ned alt som er mulig av oppdateringer, bare ett lite problem!

Den nekter å laste ned oppdateringer til WinXP!!!!

Ganske morsomt...ikke sant!!

Trudde jeg skulle le meg i hel når dette glimmrende OS'et ikke klarte å leste ned sine egne oppdateringer...LOL

Skrevet
Quote:

On 2002-05-03 13:42, MrVilla skrev:

Vel...pc er en måned gammel. Og når WinXP følger med så bør den for pokker støtte hver eneste lille bit inni boksen!

Jeg har lastet ned alt som er mulig av oppdateringer, bare ett lite problem!

Den nekter å laste ned oppdateringer til WinXP!!!!

Ganske morsomt...ikke sant!!

Trudde jeg skulle le meg i hel når dette glimmrende OS'et ikke klarte å leste ned sine egne oppdateringer...LOL

den var ny,hvilken feil melding fikk du.
Skrevet

En WinXP boks satt opp riktig krasjer veldig sjeldent. Det er veldig enkelt å skylde på Microsoft, når det egentlig er feil på helt andre ting (noe det VELDIG ofte er).

Har du oppdatert alle driverene dine (til skjermkort, lydkort osv)? Dersom du allerede har det, er det mest sansynlig feil på en av hardware komponentene.

Dårlig RAM er en komponent som kan forårsake mange merkelige feil. Vanlige feil er at den har fått et sjokk statisk elektrisitet, eller at du kjører med feil timing i BIOS.

Det at maskinen bluescreener, låser seg eller restarter, kan være et tegn på dette. Andre ting som kan forårsake dette, er dårlig kjøling og at poweret gir for lite (eller feil) strøm til resten av komponentene.

Skrevet

Når vi er inne på snodige ting i WinXP. Er det noen som har vært ute for at når en skal logge seg på kommer den hærlige meldingen "your user profile is corrupted".

Så legges det inn en midlertidig profil, men hva hjelper det når veldig mye "nyttig" informasjon f.eks. mailen var knyttet mot den andre brukeren som nå er "corrupted". Er det noen annen mulighet her for å fikse dette, enn å opprette en ny bruker, og så dra på "fisketur" på harddisken etter de gamle dataene som var knyttet mot den gmle. brukeren. (XP Pro. v.2600)

Skrevet

Når vi er inne på snodige ting i WinXP. Er det noen som har vært ute for at når en skal logge seg på kommer den hærlige meldingen "your user profile is corrupted".

Så legges det inn en midlertidig profil, men hva hjelper det når veldig mye "nyttig" informasjon f.eks. mailen var knyttet mot den andre brukeren som nå er "corrupted". Er det noen annen mulighet her for å fikse dette, enn å opprette en ny bruker, og så dra på "fisketur" på harddisken etter de gamle dataene som var knyttet mot den gmle. brukeren. (XP Pro. v.2600)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...