Gå til innhold

Trenger hjelp til Klokking


m-momr

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

er denne eller denne grei?

 

jeg kjøpte min pc fra komplett, hva med kjølepasta er det på?

må jeg kjøpe kjølepasta?

ødelagger jeg prosessoren vis jeg tar av cpu vifta når det er kjølepasta på den fra før av?

må jeg skru hovedkortet ut av pc'en vis jeg skal sette på ny?(for at hovedkortet ikke skal knekke i stykker)

eller er det noe guid på dette?

 

takker for svar :)

Lenke til kommentar
jeg kjøpte min pc fra komplett, hva med kjølepasta er det på?

må jeg kjøpe kjølepasta?

ødelagger jeg prosessoren vis jeg tar av cpu vifta når det er kjølepasta på den fra før av?

må jeg skru hovedkortet ut av pc'en vis jeg skal sette på ny?(for at hovedkortet ikke skal knekke i stykker)

eller er det noe guid på dette?

 

takker for svar  :)

Vet noen noe?

Lenke til kommentar
jeg kjøpte min pc fra komplett, hva med kjølepasta er det på?

må jeg kjøpe kjølepasta?

ødelagger jeg prosessoren vis jeg tar av cpu vifta når det er kjølepasta på den fra før av?

må jeg skru hovedkortet ut av pc'en vis jeg skal sette på ny?(for at hovedkortet ikke skal knekke i stykker)

eller er det noe guid på dette?

 

takker for svar  :)

Vet noen noe?

På noen cpu-kjølere så må du nok ta ut hovedkortet for å få festet de. oG cpu blir ikke øldelagt av å ta den kjølern som er på nå. Det eneste du må passe på er hvis de har brukt thermalpad i stedet for pasta mellom kjøler<->cpu, for denne kan være litt vrien å få av. Men hvis det er kjølepasta på, så tar du bare denne av, (jeg brukte q-tips til å ta av pastaen fra skjermkortet mitt), og legge på ett TYNT lag med nytt, gjerne den som heter Artic Silver 5.

Lenke til kommentar
jeg kjøpte min pc fra komplett, hva med kjølepasta er det på?

må jeg kjøpe kjølepasta?

ødelagger jeg prosessoren vis jeg tar av cpu vifta når det er kjølepasta på den fra før av?

må jeg skru hovedkortet ut av pc'en vis jeg skal sette på ny?(for at hovedkortet ikke skal knekke i stykker)

eller er det noe guid på dette?

 

takker for svar  :)

Vet noen noe?

På noen cpu-kjølere så må du nok ta ut hovedkortet for å få festet de. oG cpu blir ikke øldelagt av å ta den kjølern som er på nå. Det eneste du må passe på er hvis de har brukt thermalpad i stedet for pasta mellom kjøler<->cpu, for denne kan være litt vrien å få av. Men hvis det er kjølepasta på, så tar du bare denne av, (jeg brukte q-tips til å ta av pastaen fra skjermkortet mitt), og legge på ett TYNT lag med nytt, gjerne den som heter Artic Silver 5.

ok, men men hele hovedkortet det blir en stor prosess, men skal jeg kun ha pasta på den lille dingen på midten av prosessoren?

 

amd%20xp%201800.jpg

 

jeg har standard kjøler til amd xp 3200+

Endret av m-momr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...