Gå til innhold

FX5700 støtter ikke XP?

snurfers

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hver gang jeg installerer dette kortet, får jeg opp en feilmelding om at WinXp ikke støtter dette kortet. Og hver gang det installeres fra menyen klikker det.

Og ja, dette skjer med de medfølgene driverne samt de oppdaterte lastet ned fra nVidia.

(hvis driverne installeres via Add Hardware går det bra)

Har ikke sett at noen andre har problemer med dette, men jeg har en følelse av at det ikke yter sitt beste pga dette.

Eller er jeg bare litt naiv?

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Skrevet

Hva slags kort er dette da?

Full betegnelse takk! Det finnes mange produsenter av FX5700.. og mange utgaver.. LE, non-Ultra, Ultra..

WinXP installerer vel alltid "Standard VGA" ved installering..og så må du benytte medølgende "setup" fra CD/eller laste ned fra nettet for å få de "native" driverne for kortet installert.. I dette tilfellet fra Nvidia..Høres ut som om du gjør noe galt her.. eller har fått tak i ett "defekt" kort?

Skrevet

Det er et Asus V9570 TD FX 5700 256mb kort.

Har installert driverene fra medfølgene CD og lastet ned siste version fra nettet. Men det er fortsatt ikke støttet..

Hovedkortet er EPoX 8KDA3+, og ble installert på lørdag. WinXp er også nyinstallert som følge av dette.

Men det fungerte ikke på det gamle hovedkortet heller, som var en Abit KR7A

Gjest Slettet+6132
Skrevet

Du har installert driverne for HK'et herfra..evt. de som fulgte med CD'n for HK'et.?

Men det var jo litt merkelig at dette Asus FX5700-kortet ikke virket på det forrige ViaKT266-baserte kortet heller.. RMA?

Edit:

For sein.. du har allerede fått noen tilsvarende tips... ;)

Skrevet

Vel jeg installerte Hovedkort driverne (mulig jeg glemte det tidligere) samt den nyeste driveren fra nVidia. Merkelig nok løste dette alt (har aldri fungert før).

Så når Doom 3 kan kjøres på Ultra High på 1600x1200 kan man ikke klage. :!:

Gjest Slettet+6132
Skrevet
Du mener vel ikke tilfeldigvis at du får advarsel om at driverne ikke er testet med XP og spørsmål om du vil stoppe eller fortsette?

Oi... det tenkte jeg faktisk ikke på..

Godt poeng.. "noob-alerten" var ikke så lavt stilt.. :p

Men trådstarter kan sikkert avkrefte evt. mistankeri den retning...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...