Gå til innhold

AMD 3200 64 CPU GA-K8NSNXP HOT HOT


bergetun

Anbefalte innlegg

Er det noen som kan hjelpe meg litt her..

 

Har ett AMD 3200 64 CPU og GA-K8NSNXP hovedkort som er veldig varmt.

Uansett om jeg overklokker eller 'underklokker' så viser diverse temperatur målere i windows at CPUen min er kokende varm..

 

I biosen viser temperaturen 35-36 grader på CPU men diverse programmer i windows viser at temperaturen er veldig varm.

 

Ett eksempel på ett program som viser at tempen er ALT for høy.

 

speedfan.jpg

Endret av bergetun
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nForce3 250 på det kortet ikke sant? Flere forskjellige kortprodusenter som har problemer med temperaturavlesninger på disse kortene.

 

Sjekk to ting først:

- CPU-kjøler er korrekt montert på CPU med kjølepasta.

- Kjenn på CPU-kjøler når maskinen står på og disse programmene sier det er 70 grader på CPU. 70 grader kjennes veldig godt, og gjør vondt å ta på.

 

Hvis alt er i orden der, og det ikke kjennes varmt, oppgrader BIOS, og se om produsenten har fikset noe på temperaturproblemene.

 

Høyst sannsynlig er det kun feil avlesninger av temperaturene i Windows.

Lenke til kommentar

Jeg tror jeg har funnet feilen..

 

Når jeg kjører CPU-Burn-in programmet saa øker raskt temp2 (se bildet) til 55 for så å gå nedover igjen og ligger seg stabilt på 52 grader (Dette når jeg kjører CPU-Burn-in. Temp3 som diverse andre programmer (og jeg) har trodd var CPUen ligger på sine vanlige høye 70 grader.

 

Da er spørsmålet. Hva er Temp3 fornoe?

 

Skulle ikke forundre meg om det er Powercolor Radeon 9800Pro kortet som har så høy temperatur, men jeg trodde ikke PRO kortene hadde temp måler jeg..

(Radeon kortet føles VELDIG varmt)

 

Takker for alle svar

 

Edit: Stopper CPU Burn-in programmet og Temp2 går tilbake til 35 grader (Dette er med HTT på 233 og vcore 1.65)

Endret av bergetun
Lenke til kommentar

9800pro har ikke temp.måler nei. Og Temp3 skal du ikke bekymre deg for, bare masse jalla-verdier som ligger inne i programmer som MBM5 og PC Alert. Noen av disse sensorene viser hos meg 130 grader osv.. Ikke noe å bry seg om, de temperaturene er bare feil.

 

Når det gjelder PSU-avlesning, kan du nok også slappe av. Samme avlesningsfeil gjelder der også i flere programmer.

 

Og ja, stock kjøleren til 9800pro blir VELDIG varm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...