Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløst nettverk og CS - post erfaringer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har en 3com trådløs router her.

Går helt fint å spille cs her, var noe tull i førsten, men det hadde mer med radeon kortet å gjøre vil jeg tro.

 

På en gjennomsnittlig norsk server farer jeg rundt med en 30-40ms ping.

Ukjent tilbyder for det fleste ( http://isp.sarpsborg.net ), kjører på telenor sine linjer.

 

Storfornøyd her ihvertfall :thumbup:

Bare ett bug i routeren ett sted, trykke samme link to ganger når jeg surfer - irriterende. Men, det har ikke noe med cs å gjøre ihvertfall :p

Lenke til kommentar

Sitter med den trådløse routeren som du kan kjøpe med Telenor ADSL abonement, og Shuttle's egen trådløse antenne.

 

Har som regel ca 15-20% "link quality" men det funker meget fint fordet. Har ofte ned i 26ms stabilt, litt avhegig av server osv.

 

Litt usikker på hva den heter men hvis du går til

 

http://privat.telenor.no/dinesider/default...orInternettAdsl

 

så står det en rute til høyre med innmeldings-tilbud. Den er det jeg har.

Lenke til kommentar

Det var en rar tråd!

 

Jeg spiller ikke cs lenger, men jeg gjorde det i 2,5 år.. Jeg har hatt trådløst bredbånd siden 802.11b gikk i bleier, og har opplevd lykkelige og ulykkelige dager.

 

Vet ikke helt hvordan jeg skal gå frem for å få sagt det jeg vil si.. men jeg har lyst til å gi det et forsøk..

 

Føler at det gunstigste er å dele ting inn i tre: Klientmaskin - Topologi - isp

 

Når alle de tre tingene ovenfor fungerer/leverer det de skal, er ikke tådløst nettverk noe bedre eller verre enn noe annet, det fungerer rett og slett bra. Har du et problem med en av tingene vil det selvfølgelig får konsekvenser for spillingen -som for all annen nettverkstrafikk (men online gaming er noe av det man driver med på en maskin, som krever best kvalitet i alle ledd for at det skal oppleves bra). Hvis vi snakker om feilprosent på trådløst nettverk, så kan jeg være enig i at den er litt høy, men hvis du trekker fra feilprosenten som skyldes dårlig konfigurerte trådløse nettverk (da inkluderer jeg også fysisk montering etc.) så tror jeg vi lander på et akseptabelt nivå.

Lenke til kommentar

SOm admin på flere cs servere har jeg lagt merke til noen med trådølst (vi er flere admins som har reagert på det), og det er at mange av dem har en rar "lag"

Pingen er fin, og de som spiller meker ingenting, men de har en lei tendens til å "hoppe" frem fra hjørner ol...

 

Merka det først da mange folk begynte å whine over en bekjent(admin) som satt på shdsl og brukte trådløst, de masa om cheat og rates hack, men når han plugga pc'en inn i switchen med kabel så blei laggen borte, har tatt mange med

samme problem...

 

Noen admins kicker sånne uten å nøle, da det er irriterende at de har den "fordelen" :innocent:

Lenke til kommentar

Her er løsningen på MANGE av dem med trådløst nettverk som

lager en god 1-2 sekunders LUGG/LAG hvert 60.ende sekund ...

 

det har seg nemlig sånn at i WinXP (frem tom. sp1a ihvertfall), så

er en service som heter 'Wireless Zero Configuration' DEFAULT slått

på ..

 

Denne servicen søker omtrent hvert 60'ende sekund etter bedre basestasjoner

å koble seg til på.. God tanke i og for seg, men når det kommer en liten

tidsramme på 1-3 sekunder der du mister din nåværende tilkobling, er dette forferdelig kjipt!!

 

Jeg har selv hatt 11mbits trådløst nettverk.. ALLE spill lugget hvert 60ende sekund, og jeg har alltid trodd at det har vært dårlig trådløs forbindelse (30-60% link quality), eller bare at ruteren ikke har vært god nok... jeg prøvde også å spandere på meg en dyrere trådløs ruter 54mbit 3com ruter, men ingen hell.. alle spill.. enten det var i LAN eller over internett LUGGET skikkelig hvert minutt ...

 

Etter å ha disablet denne servicen, funker alt glimrende!! på alle trådløse ruterne mine!!! :thumbup:

 

du finner den:

Control Panel - Administrative Tools - Services - Wireless Zero Configuration

 

...

men det skal sies at avogtil får jeg ikke opprettet forbindelse med ruteren min,

da går jeg inn og slår den på igjen, og da funker det... den kan stoppes igjen etter en forbindelse er opprettet!!

 

lykke til!

 

mvh Jørgen.

Endret av jugg
Lenke til kommentar

Har selv hatt trådløst nett med en Draytec 2500 router. Pingen var finfin og ingen choke eller loss. Men fremdeles klaget gutta i clanen åp at jeg tidvis hadde noen stygge lagg som jeg ikke merket noe spesielt til.

En annen ting er at det føles nesten som å sitte med et usynlig packet loss når man spiller med trådløst. Jeg koblet til kabelen igjen og alt var i skjønneste orden igjen og man traff hs igjen der man siktet :)

 

Med andre ord anbefales ikke trådløst til spilling om man spiller på litt høyere nivå. Går greit om man slenger rundt på public servere selv om det ser ut som om vedkommende ratehaxXer som en idiot :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...