holabaloo Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 javel du tar sjansen - good luck les mitt innlegg noen sider tilbake !! ellers kan du ta turen innom telios eget forum..... hilsen Geir :!: Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/285982-ip24-erfaringer-poistivenegative/page/19/#findComment-2964853
Lordfunkey Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 man må ta sjanser i live vet du man kan altid bytte Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/285982-ip24-erfaringer-poistivenegative/page/19/#findComment-2965132
holabaloo Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 går ut fra at du har lest denne også: http://www.dagbladet.no/dinside/2004/10/04/410249.html Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/285982-ip24-erfaringer-poistivenegative/page/19/#findComment-2965593
Lordfunkey Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 niks har ikke det føre nå takker for den der.... juveng regner emd du har Ip24? får man med adapter uten extra omkostinger der? Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/285982-ip24-erfaringer-poistivenegative/page/19/#findComment-2966144
kandreas Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 ...fremdeles: "server is not responding". Telio here I come - ip24 eat your heart out. Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/285982-ip24-erfaringer-poistivenegative/page/19/#findComment-2966698
greiguttn Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 fungerer her.... Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/285982-ip24-erfaringer-poistivenegative/page/19/#findComment-2966837
holabaloo Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Lordfunkey ! du betaler vel for adapteret hos begge to, vel, fordelen med IP24 er at adapteret virker etter strømbrudd, driftsproblemer slik som de sliter med nå i oppstarten - det gjør ikke TELIO der må du styre med adapteret sjøl, slå av og på for i det hele tatt få summetone !! Så nå de siste dagene som IP24 har hatt problemer får du uansett summetone etter slike driftproblemer så det stemmer ikke helt de siste linjene i artikkelen i Dagbladet der nei ! Altså av egen erfaring som tidligere teliokunde er IP24 `s adapter langt bedre så får vi håpe driftsproblemene stabiliseres etter hvert, Jeg har ventet med å si opp Telenor fasttelefon til problemene har gitt seg, Det er ikke sikkert jeg sier opp telenor heller Jeg vil heller si at IP 24 er en god NR2 linje i huset når det er flere i huset som skal ringe er det kjekt å bruke IP24 som en ekstra linje jeg har Zero abbonnement altså ingen fastavgift, kun telleskritt. Det lønner seg for meg ihvertfall. Men hvis du vil prøve telio så gjør det, det er dyrere(fastavgift) også kan du lese telios eget forum så ser du jo hva folk sliter med ennå der, etter 1 års drift.... Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/285982-ip24-erfaringer-poistivenegative/page/19/#findComment-2967217
John Kr Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Får tilbud om IP telefon fra og med i morgen (18.okt) via min bredbåndsleverandør. De tilbyr IP24 og er deres samarbeidspartner. Forstår det slik av denne tråden at det er en del "trøbbel" med firmaet IP24, men jeg trur jeg bestiller uansett. Dette må bare være startproblemer. Den største årsaken til at jeg velger IP telefon er å få fjærnet den Telenor apparetet her hjemme, der er det stort sett bare selgere som ringer alikevell. IP24 - Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/285982-ip24-erfaringer-poistivenegative/page/19/#findComment-2967228
agvg Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 javel du tar sjansen - good luckles mitt innlegg noen sider tilbake !! ellers kan du ta turen innom telios eget forum..... Ser du mener Telio suger men det er ikke min erfaring, fungerer meget bra. Er stabilt har ikke merket noe nede tid utver noen få minutter i sommer. Ser du gjør et poeng i at man nå fikle med adapteret etter strømbrudd men det er ikke min erfaring. Selvsagt finner man masse problemposter i et forum påtenkt support og hjelp brukerne i mellom, hva trodde du Telios forum var til? Har testet Telio på mange forskjellige routerløsninger og det har så langt ikke laget noe krøll. Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/285982-ip24-erfaringer-poistivenegative/page/19/#findComment-2967256
agvg Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 også kan du lese telios eget forum så ser du jo hva folk sliter med ennå der, etter 1 års drift.... Vel, det er jo en ting alle IP-telefoniselskaper sliter med og det er tredjepartslinjer og utstyr. Routere, ISP og mange som ikke eier kunnskaper men som tror de smarte og kan allt. Man kan ikke laste IP-telefoniselskapet om min router suger, at linja mi er dårlig og tusen andre ting som kan skape krøll for tjenestene. Og så er det jo endel som forventer at slike nye firmaer og tjenester skal funke like bra og ha like rask support og responstid som Telenor noe som er litt vel optimistisk. Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/285982-ip24-erfaringer-poistivenegative/page/19/#findComment-2967267
kandreas Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Når du har brukt dager på å få systemet til å funke og så opplever at det går rett i bøtta igjen etter noen dager er det temmelig frustrerende. Spesielt irriterende at du ikke får vite om feilen ligger hos deg eller hos IP24. Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/285982-ip24-erfaringer-poistivenegative/page/19/#findComment-2967748
rscue Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 HVis produktet som nå appelerer til den vanlige normann, iallefall i følge utsagn til ip operatørene, så bør utstyret være plugg and play, då bør man på bestillingssiden til ip24 skrive hvilken linje de har, isp levrandør, annet utstyr som merke og modell på router og switcher.. Så får de lage en personlig bruksanvisning som tar for seg oppkobling osv for det utstyret folk eier... Evt får det skrive på siden sin hvilke utstyr de ikke kan anbefale å ha ilag med iputstyr, utstyr som ikke går så bra ilag med feks routeren de har hjemme.. Slik som det var når jeg fikk utstyret var at det ikke var med noe informasjon og ikke de kabler jeg trengte, noe jeg regner som en selvfølge hvis det skal være bruker vennlig for folk flest, eneste jeg fikk med var et skriv hvor det står takk for ordren osv.. For det andre så var alt på adapteret konfigurert galt, og feks min mor hadde ikke hatt muligheten eller ønske om å bruke hyperterminal for konfigurer utstyret sitt selv. Noe jeg måtte gjøre.. Og ikke hadde de aktivert nummeret mitt og til slutt fungerte ikke adapteret så jeg måtte sende det inn igjen og her sitter jeg uten telefon og det har jeg gjort lenge.. Men det som jeg synest er verst er at jeg ikke får noe info i det hele tatt, pluss at folk som jobber hos ip24 lyver meg rett itrynet når de sier det skal ta kontakt osv..Noe det aldri gjør.. Men jeg venter fremdeles... får se hvor lenge jeg gidder å vente fordi jeg fremdeles har tro på iptelefon... RScue Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/285982-ip24-erfaringer-poistivenegative/page/19/#findComment-2967983
Lordfunkey Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 startproblemer er selsagt lov men når det er mangel på support som mange sier her på forume. så er ikke det så positivt... etter min mening er nesten det viktigere en alt annet. går no galt trenger man support.. dermed .ikke hørt så mye dårlig om supporten til telio... betaler heller mere for bra support enn mindre for dårlig support.. ikke altid den billigeste som er best Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/285982-ip24-erfaringer-poistivenegative/page/19/#findComment-2968408
Norx Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Etter utallige telefoner greide jeg å få tag i en der som heter Geir. Han har gjort en helt utrolig jobb, Støtter opp om Geir er kongen der oppe. De andre kan de bytte ut. :-) Eneste som svarer, og den eneste som har ringt tilbake som lovet. Synes synd på han som må jobbe med en slik gjeng, blir mye å gjør for han da :-) Ringer tilogmed tilbake for å sjekke om vi hadde motatt en mail.... Ikke oppløftende det daglig leder / Grunderen sier til avisene. At det er ventetid på supporten er helt normalt i oppstartsfasen osv. Noe han var vant med fra andre oppstarter. Da er det noe som sier meg at han burde klart å ha nok folk til å betjene supporten i starten da... Manpower og slike har jo billige folk som de kan leie inn! Siden de holder til der oppe i steinkjær burde de så absolutt utnytta det at datapower er der med sine bøker. Få de til å skrive en manual for seg på hvordan ting installeres. Det grattulrer brevet som følger med sammen med en cd er for amatørmessig... - Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/285982-ip24-erfaringer-poistivenegative/page/19/#findComment-2968419
FallenA Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 (endret) Faresignaler er det mange av. Etter at jeg endelig ble oppringt av support (greide ikke å løse problemet), fikk jeg vite at det kun var 3 personer på support der oppe, + Geir da, men han jobbet vist bare på kvelden. Dersom det er slik som de sier på sine egne sider at det nå er over 7000 kunder hos IP24, er det helt villt at 3 personer er alt de har på support. En kan godt regne seg prosentvise startproblemer, og folk som har behov for hjelp til instalasjon. Dersom man leser denne tråden og ser hvor mange datakyndige personer med problemer, tør jeg ikke tenke på alle de som ikke har de samme kunskapene om data. 1 % som har problemer er 70 personer, 2 % er det 140 personer med problemer, og hvordan det kan forsvares å ha 3 personer ansatt på support er over all min forstand. Da er det ikke rart at vi aldri kommer igjennom, eller får svar på e-post. Når IP24 i tillegg sliter med serverproblemer, og andre barnesykdommer som gjør at 90% av alle kundene har problemer samtidig............ (trenger vel ikke utbrodere det noe mer, eller hva?) Kan derfor ikke anbefale dette produktet til folk som ikke er svært datakyndige, det er i hvertfall helt sikkert ! Noen som nevnte "plug and play" ? :!: Endret 17. oktober 2004 av FallenA Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/285982-ip24-erfaringer-poistivenegative/page/19/#findComment-2968646
Gjest Slettet-hhTID5kl Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 En bedrift som Ip24 må han kunder (volum) for å kunne hevde seg. Volum oppnår de på grunn av den lave prisen på tjenestene som tilbys. Ip24 vil i media si hva som helst for å sikre omsetning. Det er en del av strategien. Det at produktet ikke er 100% utviklet ved lansering betyr at innovatørene som er først ute med å ta produktet i bruk, vil bidra med å påvirke produktet i riktig retning. Kall det gjerne prøvekaniner. Dette kan IP24 gjøre fordi det ikke er noen som regulerer IPT på en skikkelig måte ennå... Hvorvidt man skal godta å være prøvekanin og samtidig betale for det er en annen sak. Det blir jo opp til hver og en bruker. De som trodde på uttalelsene til IP24-grunderen om at IPT nærmest er PnP, har tatt feil. Så lenge vi snakker om nettverk finnes det nærmest uendelig mange muligheter når det kommer til konfigurasjon (HW og SW). Å tro at et lite selskap som IP24 vil ha et produkt som er tilpasset nettopp din nettverksløsning er rimelig naivt. IPT er ikke for alle riktig ennå Dette blir nok enklere for de selskapene som leverer bredbånd og IPT som et produkt. Da kjenner de i alle fall topologien frem til husstanden... Personlig har jeg stor tro på IP24 som selskap. De må bare få satt ræva i gir. Det som virkelig haster er driftsmeldinger... Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/285982-ip24-erfaringer-poistivenegative/page/19/#findComment-2969972
kandreas Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Selvsagt vet en at alt ikke kan være på plass med ny teknologi. Det er helt ok å være prøvekanin når en vet hva som foregår og hva en er med på. Det er mindre ok når en ikke vet hva som er feil og hvor feilen er. Dersom IP24 hadde lagt ut driftsmeldinger og sagt når serveren deres er ustabil/nede samt antydet hvor lang tid en må vente på svar ville det være en stor fordel. Tror de ville vinne mer på å være ærlige på at alt ikke er som det skal være enda. Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/285982-ip24-erfaringer-poistivenegative/page/19/#findComment-2970565
nettverk Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Jeg er helt uerfaren med bruk av ip telefoni og de som sitter på support ser ikke ut til å kunne hjelpe meg med å få det opp å gå.-----jeg sitter med to adaptere og klarer ikke å få noen av dem til å fungere...kommer ikke inn på konfigurasjonen på web, og hyperterminal funker ikke med adapterne......hva i huleste gjør jeg nå? Hvis noen har god greie på dette setter jeg pris på om dere kontakter meg...[email protected] Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/285982-ip24-erfaringer-poistivenegative/page/19/#findComment-2970893
SweetD Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 nettverk---Har du lest deg igjennom denne tråden fra begynnelsen? Jeg kunne heller ikkeno men har funnet alt jeg trenger igjennom her. Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/285982-ip24-erfaringer-poistivenegative/page/19/#findComment-2970915
nettverk Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 ikke noe av det jeg kan lese meg frem til her som funker gitt......de som sitter på supporten der oppe kan tydligvis ikke heller svare på hvorfor jeg sitter med to adaptere som ikke fungerer........det ene gir meg tilgang på nett, det andre ikke, men ingen av dem er det mulig å koble seg opp mot hyperterminal på, så hvordan i huleste kan jeg konfigurere det da???? Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/285982-ip24-erfaringer-poistivenegative/page/19/#findComment-2970930
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå