Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

IP24 erfaringer poistive/negative?


Anbefalte innlegg

og når det gjelder kunder fra UPC, Canal Digital, og i noen tilfeller Catch hvor de bare har tilgaang til en ip adresse. så er den billigste løsningen for de at de kjøper seg en ruter, og ikke kjøper seg en ekstra ip adresse,for dette koster 99,- fra eksempelvis fra Catch

 

Min en ports GW fra ip24 kan og fungere som NAT for dere som kjenner det ordet. det vil si at den fungerer på en måte som en ruter. (stemmer den fortolkningen av NAT?)

Men det er det visst bare en ports som gjør ikke 2 og 4 ports.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

:dontgetit: Dersom det er slik at årsaken til problemene med Caller ID, er at det er problemer med/i serveren, og at de jobber med saken, og at de forhåpentligvis klarer å rette problemene innen en uke eller 2. Da burde support være proffe nok til å sende svar på e-post, evt. kontakte de som har medt disse problemene.

I tillegg er dette en sak som helt klart burde lagt ute på FAQ sidene.

 

Uansett så har jeg også problemer med dårlig lydkvalitet på telefonen (susing/metallyd/ lavt volum).

Jeg håper virkelig at de tar kontakt for å rette på dette, da jeg har sendt mange e-poster, uten å få tilbakemelding.

 

:no:

Endret av FallenA
Lenke til kommentar

hei,

har nå fått ip-adapter fra ip24, og skal sette dette opp med telenor ADSL.

 

måten jeg tenkte å sette opp nettverket er slik:

 

ADSL-modem

v

Ip-adapter > Telefon(er)

v

Trådløse router

v

PC'er

 

Jeg har forstått det slik at med denne metoden, vil man bevare QoS-funksjonalitet, som kan være avgjørende med bare 128 kbit opp.

 

Adapteret var ikke satt opp med PPPoE da jeg fikk det. Endret dette, men går da ut ifra at flere verdier ikke stemmer... Hadde vært veldig takknemlig om noen kunne komme med info om hvordan resten skal settes opp!

Tenker da på enable/disable DHCP, SNTP, IP Sharing og UPnP, og eventuelt andre verdier..

 

Dette er sikkert også kjekt å vite for en del andre der ute, som har fått adapter med feil oppsett :ermm:

Endret av carlern
Lenke til kommentar
og når det gjelder kunder fra UPC, Canal Digital, og i noen tilfeller Catch hvor de bare har tilgaang til en ip adresse. så er den billigste løsningen for de at de kjøper seg en ruter, og ikke kjøper seg en ekstra ip adresse,for dette koster 99,- fra eksempelvis fra Catch

 

Min en ports GW fra ip24 kan og fungere som NAT for dere som kjenner det ordet. det vil si at den fungerer på en måte som en ruter. (stemmer den fortolkningen av NAT?)

Men det er det visst bare en ports som gjør ikke 2 og 4 ports.

Mulig du har fått en annen micronet gateway enn hva jeg har, sp5001, men min fungerer i allefall kun som en switch. Tror ADSL modemet, eller routeren må styre IP QoS for å få det til å virke. Finner ikke ut av mulighetene for " Support QoS by setting ToS (Type of Service) parameters of VoIP Packets" på denne. Har du noen ideer? (har så fengende brukernavn, så kanskje) :roll:

Lenke til kommentar

Jeg har et adsl modem fra Telenor(Speedtouch 510 fra Thomson). I modemet er det noe som heter NAPT(network adress port translation), i samme selskap som NAT. Her lå problemet på hvorfor jeg fikk ringe ut, mens andre ikke fikk ringt meg.

Konfigurasjon av modemet kan foretas ved at jeg taster inn 10.0.0.138 i nettleseren min(ipadressen til modemet). Her kommer det opp en meny. I NAPT må porten 5060 åpnes for innkommende samtaler+++. En må se det selv for å forstå, men etter at det var konfigurert kunne jeg ringe både ut og inn til telefonen. Og så tenkte jeg på hvor mange som ville få til dette uten ganske gode IT-kunnskaper på forhånd.

 

******************************************************************

IP telefoni fra IP24 fungerer utmerket til slutt , men de har ikke forutsett de problemer vi brukerne ville få med å få satt opp utstyret. De har satt opp en side med FAQ på siden sin, men dette er ikke spesifikke tekniske spørsmål og svar. Jeg synes de forventer mye av oss brukerne. To ark fra IP24 fulgte med adapteret. En "gjør det selv" pakke forusetter at innholdet i pakken er tilrettelagt for vanlige IT- brukere, ikke sånn at ekspert kunnskaper må foreligge. Disse problemene burde de enkelt ha forutsatt. Men som kunde av IP24 foreligger det håp om rask bedring.

 

E.F.R

Lenke til kommentar

Må jo bare legge til dette da, fikk adapteren opp å gå mandag og det var fint, iptelefonen derimot var ikke satt opp riktig den heller. Ei heller visste jeg at den hadde samme webgrensesnitt som adapteren. Uansett fikk den opp å gå ved å sammenligne dem mot hverandre.

 

Hvorfor kan ikke ip24 legge ut en ordentlig f.a.q. som omhandler problemene som virkelig oppstår?

 

Hadde ikke jeg hatt dette forumet ville jeg ikke en gang ha vært i nærheten av å forstå hvordan disse adapterne og telefonene virker.

 

Tusen takk til alle som har bidratt med hjelp her inne, og ikke minst til trådstarter som fyrte det hele av. Tror på ingen måte at tråden er ferdig men vil som sagt bare takke for hjelpen....

 

Kanskje IP24 skulle betale littegranne "Sponsorpenger" til Hardware.no for å hoste den største og faktisk en bedre supportavdeling for dem :D

Lenke til kommentar

Da har jeg også fått aktivisert nummeret mitt. Har tatt et par samtaler og jeg er meget godt fornøyd med kvaliteten på lyden.

 

Jeg klarer ikke å få adapteret til å fungere innenfor routeren min. Har satt IP adressen til adapteret som DMZ. Følgelig skulle alle porter være åpne, men det ser ikke ut til å hjelpe. Har også endret litt fram og tilbake på nettverksinnstillingene i adapteret, men det hjelper heller ikke.

 

Jeg får heller ikke nummervisningen på min trådløse telefon til å fungere. Kan jeg ordne dette ved å endre på noen innstillinger i adapteret?

 

Jeg har prøvd å ringe support på nr 1000 og 2000. På det første er det opptatt hele tiden. Det andre nummeret får jeg beskjed om at ikke er i drift.

Endret av espenf
Lenke til kommentar
Hmm, har fått aktivert abonnementet mitt i dag jeg også, men når jeg prøver å logge meg på med X-Lite så får jeg en feilmelding fra IP24s server:

 

403 Forbidden (Not SIP service IP)

 

Er det ikke 213.160.242.135 som brukes som SIP-server, eller må jeg bruke en annen adresse?

 

Da er det ikke bare meg som får denne da, men jeg får jo noe annet i parantesen da, som du sikkert så... Ingen som vet hva man skal bruke for slags brukernavn, passord, gw osv. Evt om man må ha noe i realm ??

Endret av greiguttn
Lenke til kommentar

Som trådstarter kan jeg i alle fall si meg førnøyd med tilbakemeldingene her :) Vet ennå ikke om jeg vil bestille sjøl, ser jo ut som det er en god del barnesykdommer , men folk ser jo ut til å finne ut av ting da. Så kanskje det blir ip24 på meg til slutt. Vil tro denne tråden begynner å inneholde mye mere nytting innformasjon enn sidene til ip24 selv :)

Lenke til kommentar
Jeg tok en titt i bruksanvisningen til SIP-gatewayen som IP24 bruker og det kan nesten virke som om IP24 har lagt inn regler for hvilke IP-adresser kundene kan bruke. Jeg skjønner ikke helt hvorfor, men jeg har sendt en mail til support, for på telefon er det jo umulig å få tak i noen :roll:

Hvilke ipadresser er det snakk om da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...