Gå til innhold

kabinett og cpu vifter


slimer

Anbefalte innlegg

heisann.

Har planer å investere i ny CPU amd 64, men vil gjerne ha en stillegående vifte..

men til det trenger jeg også en stillegående strømforsyning..og da lurte jeg på flere ting..

 

Forslag fra dere for kjøler på cpu..

stillegående men ikke alt for dyr..

Og da ingen vannkjøling eller div andre avanserte greier:)

Og strømforsyning..

Har tenkt å kjøpe et raidmax kabinett fra microplex og da trenger jeg strømforsyning..

Hva er stille egentlig?

25dB?32DB?...

jeg har en chieftec dragon med 360w og den syns jeg alt allllt for hørbar

 

KOm gjerne med forslag til strømforsynig og da gjerne på ca 350W.

 

Og et annet spm. passer alle strømforsyninger til alle kabinett eller er det noen spesielle ting manmå se etter?

 

takker for alle svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ok har bare ett forslag !

 

styr laaaaaaaaaaaaaangt unna raidmax, i raidmax får du alt du ikke trenger som er følgende:

 

Dårlig kvalitet på hle dritten

elendig kjøling

bråker 500000 ganger mer enn ditt gamle kabinett.

 

styr unna raidmax ! og strømforsying foreslår jeg MIST 550W fordi da har du strøm nok oh slipper å kjøpe ny etter hvert som komponenter trekker mer og mer strøm !

Lenke til kommentar
Og et annet spm. passer alle strømforsyninger til alle kabinett eller er det noen spesielle ting manmå se etter?

Ja, alle ATX strømforsyninger passer i ditt og Raidmax kabinettene. Pass på at du beholdere bakplaten i Chieftech kabinettet, som strømforsyningen skal skrus fast i.

Lenke til kommentar

ok..

da prøver jeg det først..

Altså bytte ut strømforsyning og bruker dennecpu kjøleren

til amd..

ser at viften ikke følger med..har dere noen vifter dere kan anbefalle som jeg kan bruke på denne kjøleren, da gjerne litt stille også?

 

har tenkt å gå for denne strømforsyningen

fotron

 

350W holder sikkert i massevis:)

 

 

 

siden jeg skal holde meg unan raidmax, har dere neon andre forslag til kabinett, da i en fornuftig blanding av stil og pris..:)

 

takker for svarene

Lenke til kommentar

Det er en meget bra kjøler. Sett på en 92 mm vifte, gjerne Papst eller enermax, og en fanmate, så kan du bestemme kjøleevne/støy selv.

 

Jeg har denne strømforsyningen selv, og er svært fornøyd. Holder nok en stund til med 350 "kvalitet" watt

 

Men hvorfor ikke da kjøpe Aopen H600B til ca. 750,- , inkludert nøyaktig samme strømforsyning? Her f.eks.

Lenke til kommentar

 

har tenkt å gå for denne strømforsyningen

fotron

 

350W holder sikkert i massevis:)

 

 

 

siden jeg skal holde meg unan raidmax, har dere neon andre forslag til kabinett, da i en fornuftig blanding av stil og pris..:)

Fortron PSU'en er virkelig bra, har aopen sin, samme PSU, bare annet navn og er storfornøyd:D:D

 

Jeg kan også anbefale deg et aopen h600b kabinett, da får du en F/S 350w PSU inkludert i prisen, kabinettet er stilig og romslig!

 

Som CPU vifte skal vel en papst vifte gjøre jobben bra?

 

H.kon

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...