Gå til innhold

Overføre filer fra gamle pc med nettverkskabel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, skjønner ikke helt hvordan jeg skal gjøre det. Har koblet dem sammen, og så prøver jeg å nå kontakt men har ingen peiling på hvordan jeg skal gjøre det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du ma ha en krysset kabel om du skal koble to PCer direkte sammen. Mulig du kan ødelegge nettverkskortene om du ikke har, men det vet jeg ikke sikkert..

Du kan sette manuelt IP-adresse på begge maskinene til f.eks 192.168.1.1 og 192.168.1.2 og 255.255.255.0 som nettmaske. Husk samme arbeidsgruppe.

Skrevet

Du trenger en TP kabel som er krysset, dvs at de lederne/kontaktene som mottar data på den ene PC'en er koblet mot de som sender på den andre maskinen. Får kjøpt sånn kabel i butikken, og da står det at dem er krysset

Skrevet

Kjøpte faktisk en router i dag. Problemet er bare at jeg ikke får den til å virke, på lysene lyser det oransjt istede for grønt.

Så.. Når jeg får meg en crossover kabel eller hva faen det heter. Hva skal jeg så gjøre?

Skrevet

Bare gjør som det står over så skal den andre maskina antakeligvis dukke opp i "Mine Nettverksteder" eller "Andre Maskiner"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...