LarsBarstad Skrevet 20. august 2004 Skrevet 20. august 2004 Kjørte opp PCAlert4 for å se på temperaturer på systemet, fikk litt overraskende opp blinkende rød skrift med 2.16 i 12v vinduet. Systemet kjører tilsynelatende helt ok. Er det noe jeg bør sjekke / gjøre? Lars
TDK Skrevet 20. august 2004 Skrevet 20. august 2004 Hvis det er riktig at det er 2 volt på 12 volts linjen, bør du nok kjøpe ny PSU snarest...
fflex Skrevet 20. august 2004 Skrevet 20. august 2004 samme greia på meg, se heller i BIOS....der er det nok litt mer riktig
Playmofetish Skrevet 20. august 2004 Skrevet 20. august 2004 Jeg har samma hovedkort, og er det noe jeg har lært er det å ikke stole på spennings-/temperaturavlesningene. Virker som om alle sensorene er føkka. Ihvertfall programmene som skal avlese dem. Jeg har prøvd MBM 5 og PC Alert, og begge gir feil avlesning på spenninger. CPUen min hopper, i følge MBM 5, opp i 2-3v nå og da, og det tviler jeg litt på. dessuten er det umulig å finne ut av temperaturene. Prøvd 5-6 forskjellige BIOS, og det blir ikke stort bedre. Menmen, du har nok ingenting å frykte. Hadde 12v gitt 2v, hadde harddisker stoppa, skjermkort, vifter, og maskina hadde først og fremst ikke starta.
Exorchist Skrevet 20. august 2004 Skrevet 20. august 2004 PC'en hadde ikke starta med bare 2 volt på 12 volt'en. Harddisk, cd-enheter, vifter, hk, o.l. er komponenter som ikke kan kjøre på 2 volt (ikke nok til å få harddisken til å vurdere å rotere platene engang).. Simen
LarsBarstad Skrevet 20. august 2004 Forfatter Skrevet 20. august 2004 (endret) Sjekket i Bios & MBM5, der ser alt bra. Må være PCAlert4 som er funky. Lars Endret 20. august 2004 av LarsBarstad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå