Gå til innhold

Death metal meninger


Supernaut_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Opeth er ikke death metal, men progressiv metal med death-vokal.

 

Uansett; godt å se at det er flere enn meg som liker denne sjangeren. Her er noen av de bandene jeg liker best innen DM:

 

- Cryptopsy (mest pga "Blasphemy Made Flesh" og "None So Vile", de to siste studio-skivene er ikke så bra, men nå er jo Lord Worm tilbake.. ;) )

- Deeds Of Flesh (sjekk ut "Mark Of The Legion" for herlig, brutal DM)

- Brodequin (hyper-br00tal, men pokkers bra. "Festival Of Death" = :thumbup: )

- Blood Red Throne

- Exhumed (Anatomy Is Destiny!!!!! 10/10!!!!)

- Decapitated

- Cannibal Corpse

- Vile

- Vader

- Suffocation

- Immolation

- Dying Fetus

- Skinless

- Nile

- Dies Irae

- Incantation

- Morbid Angels to første skiver

- Inveracity

- Insision (groovy og fett, og råbrutalt)

- Sepsism (ditto)

Endret av henrikmain
Lenke til kommentar

Og ingen har nevnt ett av verdens beste death metal band!?! Nemlig bandet Death(R.I.P).... Tekniske guder....

 

Ett par andre nevneverdige DM band(kanskje nevnt før menneh..):

 

-At the gates (!)

-Obituary

-Dismember

-Deicide(gammelt matriell)

-osv..

 

Norske Dm band er det manko på(i alle fall bra DM...), black som er mest og best her....

Lenke til kommentar

Bortsett fra at meste av det kan vel diskuteres om er Death metal da...mange gode band der, spesiellt Myrkskog :D Men F.eks Zyklon er vel ikke helt death...liker ikke definisjoner så veldig, hvorfor ikke kalle det metal bare sier nå jeg, men Zyklon er mer ekstrem metal enn noe annet(hybrid ting igrunn...)

Lenke til kommentar

White metal som da f.eks Stryper.. :confused:

Tvilsom sjanger de putter seg selv i, ettersom båsen ikke har noe med hva slags musikk som spilles, men hva slags tekst som formidles.

 

Da blir vel Cynic New Age-metal... egentlig så bryr jeg meg ikke så mye om tekst, som noen sa: "hva man synger om betyr ikke så mye som hvordan det synges".

 

Edit: Btw... Cynic über alles! :woot:

Endret av Nisje Olm
Lenke til kommentar

Fu*k the words, live by the music! Tekster har sjelden stor betydning for meg, men en god tekst er jo ett stort pluss!

 

 

ja, Cynic er über, mest grunnet at de er så innmari teknisk flinke, gutta bør jo spille jazz, det de er best til, men den ene skiva(er bare en????) er knallgod! hehe, eneste grunnen til at jeg hørte om de var fordi Paul og Shawn spillte på Human skiva til Death(som er überest(det er ett ord,*hark*.. :p ), Death har konge tekster også forresten!)...

Lenke til kommentar

Beste tekst in the whole wide metalverse er denne, skiva er heller ikke så værst. :whistle:

 

Får man ikke nok av Cynic kan man jo høre på de gamle demoene. Siden som det er linket har også mp3er av Portal (hvor tre fra Cynic spilte), men de er ikke akkurat metal. Noe heller ikke Æon Spoke (to fra Cynic) er, nærmeste man kommer reunion er på skiva "Emergent" av Gordian Knot (2 til 3-4 fra Cynic). Tekstmessig er vel Aghora (2 fra Cynic) det nærmeste man kommer skiva "Focus". :!:

Endret av Nisje Olm
Lenke til kommentar
Du kan da ikke mene at det er så enorm forskjell på de ulike sjangrene av metal?

Jo, Metal (i videste forstand) omfavner så mye, begrepet sier meg absolutt ingenting om hva slags musikk bandet egentlig spiller. Siste skudd på stammen er Metalcore... så man kan tenke seg hva som hadde skjedd på ett vorspiel der noen sier: "sett på no' metall a!" (og tenker med det noe AOR a'la Def Leppard), og jeg vrir volumhjulet til elleve og setter på The Dillinger Escape Plan.

Lenke til kommentar
så en video med death live, så ut som om de måtte konsentrere seg skikkelig for å klare å spille (live)  .

 

ehm...ja.rart det der...det er rimelig krevende saker(spiller litt gitar selv). Det er ett band som krever mer av seg selv enn noe annet band jeg har hørt, der progresjon og utvikling står sentralt. de/han forandra aldri stil og uttrykk for å få mer fans...

 

teit utsagn du kom med :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...