IntrceptR Skrevet 19. august 2004 Skrevet 19. august 2004 Jeg er har nettopp formatert og få ikke tilgang til min Maxtor 120GB HDD Kommer opp en feilbeskjed med meldingen: "G:\ er ikke tilgjengelig. Parameteren er feil". Jeg ønsker å fikse dette uten å formatere med tanke på at jeg har alle tingene mine på den partisjonen. Da jeg skulle formatere partisjonen windows lå på, klarte jeg på et eller annet vis å formatere hele hardisken, slik at jeg formaterte 2 partisjoner. Jeg mistet da hele mine dokumenter, hvor jeg hadde mange viktige filer. Er disse filene tapt for alltid eller finnes det en måte jeg kan få dem igjen? Jeg har også et tredje problem. Når jeg setter oppløsningen min over 1200x1024 blir skjermen min fylt av gråe flimmer dotter ol. , vanskelig å forklare. Har kommet fram til at dette ikke er driverne, kan det være skjermkortet (et GF4 Ti4600). Føler at alt bare er rot som det er nå, og håper på hjelp som kan hjelpe meg på noen av områdene hvertfall. På forhånd takk.
Homer S. Skrevet 19. august 2004 Skrevet 19. august 2004 Om dataene er veldig kritiske er det naturlig å kontakte IBAS, men privatpersoner har som regel ikke økonomi til dette. Det finnes programmer som lar deg finne igjen filer om du har slettet partisjoner eller formatert, men har selv aldri brukt disse og vet derfor ikke om noen navn. Prøv litt googling. Er det en gammel skjerm? Kan hende den ikke takler høy oppløsning. Prøv også å justere oppdateringsfrekvensen for å se om det hjelper.
IntrceptR Skrevet 19. august 2004 Forfatter Skrevet 19. august 2004 Er det en gammel skjerm? Kan hende den ikke takler høy oppløsning. Prøv også å justere oppdateringsfrekvensen for å se om det hjelper. Har hadd oppløsningen før, med 120Hz. Er først i det siste det har blitt rart, uten at jeg gjorde noe eller installerte noe :\
Homer S. Skrevet 19. august 2004 Skrevet 19. august 2004 120Hz? var ikke det litt mye? kjører på 75Hz her..
IntrceptR Skrevet 20. august 2004 Forfatter Skrevet 20. august 2004 Poenge er at jeg har hadd skjermen på denne oppløsningen før, med samme Hz. Sånn som det er nå virker det, men det ser ut som om det er noe rart med fargene.
fureowre Skrevet 19. januar 2005 Skrevet 19. januar 2005 Kommer opp en feilbeskjed med meldingen: "G:\ er ikke tilgjengelig. Parameteren er feil". Jeg har fått samme problem med min eksterne harddisk (Lacie 250gb). Når jeg prøver å komme inn på den eksterne hdd får jeg enten meldingen: "er ikke tilgjengelig. Parameteren er feil." eller "enheten er ikke formatert. Vil du formatere nå?" Er det noen som vet hva som kan gjøres for å få tilgang til enheten?
Envinyatar Skrevet 6. februar 2005 Skrevet 6. februar 2005 (endret) Eg har også samme problem. Får meldingen "... Paramteren er feil." eller "... Diskstrukturen er skadet og kan ikke leses." Hdd'en er sjekket opp, ned og i mente, så det er hevet over en hver tvil at det ikke er den feilen er på. chkdisk kjører på den uten problem og PQboot oppgir ingen feil på den, så eg er begynt å lure på om det er windows problemet ligger i. Eg kjører win2000 (sp4), hdd'en er en 120GB Maxtor i et Sandberg kabinett. Endret 6. februar 2005 av Envinyatar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå