Gå til innhold

MSI KT4 Ultra


Marcelo

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt dette hovedkortet en stund, funket fint før men nå så har det klikket helt tror iallefall at det er hovedkortet. feks så funker ikke Diskett stasjonen, det er ikke diskett stasjonen det er noe gale med heller har liksom kjøpt to av de får å ver på den sikre siden. pc`en klikker konstant feks når jeg spiller så henger an seg, så reestarter an eller så henger den seg. tingen er at jeg ikke er sikker på om det er Hovedkortet. hva tror dere, burde jeg kanskje kjøpe nytt eller flashe(hvis ja, kunne noen forklart meg hvordan) eller hva?? forresten jeg har amd xp 2100+ på dette bare så det er sagt, hehe.

 

kanskje jeg burde legge inn mine specs, her er de iallefall:

 

Hovekort: Msi kt4 ultra

Prossesor: 1,77ghz amd xp 2100+

Ram: 512ddr twinmoss og en 256ddr vett ikke merke på den

Graffikkort: ATI Radeon 9600Xt 256mb video mine

Lydkort: Soundblaster Live

Floppy: samung og en sony.

Cd rom: logitech tror jeg og vett ikke kor mye hastigheten er på an

Skjerm: Samsung Syncmaster 173T

Endret av Marcelo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette virker som et problem eg hadde tidlegare, har msi kt4 ultra sjølve.. Problemet mitt var at eg hadde klokka prosessor for mykje i forhold til kva ram'en tålte.. Alle "data-nerdene" eg kjente sa det var rammen som var øydelagt.. Så eg trur det enten er for høg temperatur på CPU, eller overklokka feil, eller dårlig minne..

Lenke til kommentar

Jeg tok ut 256ddr ram brikken og nå funker diskett stasjonen :D:D:D:D:D kan og ver på grunn av at eg endre på noen ting på biosen. men skal jeg ta sjansen på å sette 256ddr`en inn igjen og sjekke om det var den som feila eller om det var det jeg endra i biossen som hjalp???

Lenke til kommentar

Jeg skiftet plass på der den 256 stod og alt funker perfekt nå. sånn stodd det før, streker er ikke okkuperte og x er okkuperte |xx nå står det sånn xx|. Men kunne noen fortalt meg hvor jeg kunne bestilt rolige og effektive vifter til denne pc`en til prossesor vifta og chipsett vifta og kanskje noen ekstra, men vil helst ha pc`en så stabil og rolige så muligt. tingen er at jeg sko egentlig akkurat bestille ny harddisk og headset men så kan jeg jo ta viftene i samme slengen :w00t:

Endret av Marcelo
Lenke til kommentar

det er den boksen hvor du kobler strømkabelen inn i på den ene siden og alle de "fargerike" strømkablene kommer ut på andre siden, blant annet strøm til hovedkortet og cdrom/diskettstasjon/harddisk. Men sjekk først om du har støv på kjøleribbene og rens disse med qtips eller vanlig tørkepapir eller bruk støvsugeren _forsiktig_ for å få vekk støvet. vifter og lingnende kan du kjøpe på www.microplex.no

Lenke til kommentar
Er den øverste biosen i siden til den linken du gidde meg den nyeste Tjaa?

Ja, men istedet for å knote med diskett last ned og installer MSI Live Update 3.61 - disable evt. antivirus først og følg anvisning ang. Bios update ( velg å oppdatere fra windows og ikke i Dos )

 

Powersupplyet (PSU = Power Supply Unit ) er boksen der du kobler til strømmen - den samler støv, og ei kasse som ikke er renset vil også "samle" varme fordi den hindrer luftgjennomstrømning. Kanskje flytte den opp fra gulvet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...