[NGT]Silversurfer Skrevet 19. august 2004 Skrevet 19. august 2004 (endret) Etter installasjon av dette, sjekk av alle jumper osv for sikkerhets skyld, følte jeg meg klar til å starte maskinen. INGEN REAKSJON!!! Bare et blink på ledsa.. Nå har jeg prøvd "alt", reset CMOS, bytte minne, fjernet alt av HD og DVD osv. Har forsøkt å få maksina til å starte opp ihvertfall, men det eneste som skjer er at vifter osv begynner å gå, for så bare å slutte. Virker som det bare kommer en liten strøm gjennom systemet som kuttes med en gang. Kan det være noe med CPU? Det er en BOXED A64 3000. Eller er det rett og slett defekt MB?! Out of the box? Hvordan fungerer det med angrerett på varer som MB, CPU o.l, når dette har blitt åpnet og montert? Eventuelt bytte til fungerende vare? Hva er enklest, bare benytte angrerett, eller å gå gjennom prosessen med å la netshop feilsøke osv? Hvordan er netshop på slike ting som dette? Vurderer sterkt å returnere alt sammen å kjøpe prix-pc'en... Endret 19. august 2004 av [NGT]Silversurfer
[NGT]Silversurfer Skrevet 19. august 2004 Forfatter Skrevet 19. august 2004 (endret) Og det er hvafforno?? Setter pris på all hjelp...! Og hvordan i H....... kan man endre navn på dette stedet her? Må jeg da lage ny bruker??? Alt går dritt nå ass... Endret 19. august 2004 av [NGT]Silversurfer
tjaa Skrevet 19. august 2004 Skrevet 19. august 2004 (endret) Silversurfer,19/08/2004 : 04:32] Og det er hvafforno?? den vesle 4-pola +12v fra psu'n kobles til kontakten tett ved mosfet-ringene. nytt nick/mail/passord må til, såvidt jeg vet... edit: sjekk at ingenting bak hk toucher kabinettet, at kjøleren ligger 100% og at cpu-vifta og alt ellers er koblet til riktig head. Endret 19. august 2004 av tjaa
[NGT]Silversurfer Skrevet 19. august 2004 Forfatter Skrevet 19. august 2004 Den er satt på. Dersom CPU er brent(lite sannsynlig?) vil det fortsatt gå rundt? Vifter osv? Er det da fortsatt strøm som skal gå gjennom systemet? Jeg sitter med en veldig dårlig følelse av at det kan være en bagatell feil jeg har gjort, og dersom jeg da sender dette tilbake som defekt vare, så tester de det også blir det enda dyrere for meg totalt... Fristende å bruke angreretten, dersom det er mulig.
tjaa Skrevet 19. august 2004 Skrevet 19. august 2004 brent cpu lukter (som regel) - hvis du har, lyser floppy'n konstant ?
[NGT]Silversurfer Skrevet 19. august 2004 Forfatter Skrevet 19. august 2004 (endret) Har floppy, ikke no lys der i det hele tatt. Det som skjer er rett og slett at power lampa blinker en gang, kjapt, vifta på CPU og PSU svinger igang, og deretter bare saktner farta av. Det lukter ikke no brent på noen måte heller. Mitt første virkelig irriterende pc problem!!! Ellers har det løst seg etter noen timer, men ikke nå nei.... Endret 19. august 2004 av [NGT]Silversurfer
tjaa Skrevet 19. august 2004 Skrevet 19. august 2004 (endret) Hele systemet er tålig nytt? detaljer please. - sjekk om powerknappen henger ( 4 sek. inne = av ) - ingen beep code? - kan det være "skjegg" (lodda gjennomføringer) bak på hk som rører ved metall - psu defekt... edit: - cpu-pins sitter bare delvis nedi - power switch virker som reset Endret 19. august 2004 av tjaa
[NGT]Silversurfer Skrevet 19. august 2004 Forfatter Skrevet 19. august 2004 (endret) Jepp, alt nytt. Mottok varene på tirsdag, satte sammen idag. Powerknapp henger ikke. Får ikke boota noe idet hele tatt, hører bare høyttaleren som slår inn idet den får strøm... Kan det komme noe strøm fra PSU dersom den er defekt? Kjøpte Aopen H600B Boxed AMD 64 3000+ Twinmos minne PC3200 Gigabyte 9600 skjermkort sony floppy + noe tilbehør som ikke er koblet opp nå da maskinen ikke starter... Syns hele greia er jæ... merkelig, orker ikke gjøre det inatt, men skal teste PSU med et annet hovedkort (må ta fra maskina jeg sitter på nå...), stryker den så vet jeg ikke hva jeg skal gjøre... Kan prix-pc'en være en bedre løsning kanskje? Hvis det går å sende varene tilbake igjen da vel å merke... Tok ut MB for å sjekke at det ikke var kortslutta mot chassi, prøvde å kjøre, samme resultat... EDIT: Tok av cpu for å sjekke pins som foreslått, viser seg at 2(to) pins har knekt(?) og sitter igjen i sloten!?!?!!! Hvordan kan det være mulig? CPU ble lagt nedpå, og riktig vei. Endret 19. august 2004 av [NGT]Silversurfer
Rikky Skrevet 19. august 2004 Skrevet 19. august 2004 Ja, da har du nok lokalisert problemet i det minste, hvis det er noen trøst...
[NGT]Silversurfer Skrevet 19. august 2004 Forfatter Skrevet 19. august 2004 (endret) Hva kan jeg gjøre da?! Kan det ha vært no svakhet eller no i de pinsa? Ser at de er rivd av med den grønne plastikken(?) hvor de er festa. Kan de ha blitt svidd(?) av eller no, hvis det var no feil med annet sted? Det ble ikke brukt noe press eller sånt for å legge den på plass, bare sjekka at hjørnet med merket var på riktig sted, og så slapp den oppi. Da gled den rett på plass. Når kjøler ble satt på så var det kun når det skulle strammes ved hjelp av den plastikkarmen at det ble brukt no kraft, det må jo til. Hvordan pleier netshop å være på defekte varer?? *edit* leif skrivde Endret 19. august 2004 av [NGT]Silversurfer
Rikky Skrevet 19. august 2004 Skrevet 19. august 2004 Netshop pleier å være veldig medgjørlige, men hvis det er din feil at prosessoren er ødelagt, er det nok du som må punge ut. Nå vet jeg ikke hva som har skjedd, så jeg kan ikke si om det var brukerfeil eller feil med socket/CPU.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå