Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

rart modemproblem - lydrelatert

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg ringer opp funker alt slik som de skal, får den suse/tone tingen ca 30 sek. Når modemet er ferdig og ringe og har koblet på internett så stopper ikke lyden, men jeg sitter igjen med den susingen som man får hvis man løfter av telefonrøret og hører når noen er på nett (slags skrape lyd).

Dette har jeg prøvd:

Diagnose på modem - ok.

Skrudd på modemhøyttalerlyden - ingen respons på lyd.

Prøvd forskjellige drivere - ingen forandring.

Prøvd programmer som man kan ringe opp med og samtidig mute lyden helt - ingen repons.

Prøvd forskjellige kabler - Nå bør det vel nevnes at jeg bare fikk summetone i den ene.

Er litt i villrede for hva det kan være. Modemet har alltid blitt pent behandlet og stått i en og samme maskin i nesten 2 år. Tok det ut for første gang for et par dager siden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Takk for tipset skal prøve på det. Har sikkert noen gamle ørepropper liggende.

Det vil vel også funke om jeg kutter ledningen?

Hmm - har akkuratt sett på modemet og jeg har bare to porter som jeg kan stikke slike modemkabler i. Ingen lydutgang.

Endret av ^fmj
Skrevet
Er litt i villrede for hva det kan være. Modemet har alltid blitt pent behandlet og stått i en og samme maskin i nesten 2 år. Tok det ut for første gang for et par dager siden.

Hva har du gjort i og med du tok det ut?

Innstallert du XP eller noe annet?

Skrevet (endret)

Hei,

Går ut fra at det er et analogt modem - hvilket modem?

I 'gamle' dager ku man sende forskellige kommandoer til modemet via et terminalprogram (kan sikkert det nu om dager også). Heriblant var der en kommando som ku slå av højtaleren i modemmet permanent (mener det var 'M0' - men husker det ikke - lenge siden).

Ta en tit i manualen. Der pleier at stå alle kommandoerne og hvordan man bruker disse.

Mvh

kimmer

Endret av Kimmer
Skrevet (endret)

Ga det til en bekjent som hadde bruk for det. Jeg har endelig fått meg 1mbit og ville bare bli kvitt det. Denne maskinen er riktignok veldig gammel og kjører win98 - amd 333 mhz - 64 mb ram osv.

Skal se om jeg klarer å hoste opp manualen - eventuelt finne den på nettet. Det er et analogt topcom modem ja.

Teste med å legge til M0 i ekstrainnstillinger og lyden ble helt borte :) takker for hjelpen.

Endret av ^fmj

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...