Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problem med hastigheten frå next gentel.


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei godtfolk.

 

No har det seg slik att eg har problem med hastigheten her, første dagen eg brukte denna linja hadde eg fin fin hastighet slik som den sku vera. Men så plutselig datt farta ned i modem- hastighet.

Alt ser ut som om det er som det skal vera. Farta mellom routeren og nettverkskort er som den skal vera, men det er da derifra og ut da problemet sikkert ligge. Nokon som har erfaring med liknande? Kan det f.x. vera pga forsein betaling (huseigar som betale, ikkje meg personleg, eg berre leige i eit stort hus med felles internett). Noen ideer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du får en mail dersom det er for sen betaling det er snakk om, med et varsel om at du blir nedsatt om du ikke betaler snart. Da blir du satt ned til 64/64 kbit, altså ISDN hastighet..

Det kan jo også hende at NGT har problemer i ditt "nabolag".. slikt kan du (normalt) finne på NGT sine kundesider under "drift".

 

Skriv en mail til de, eller ring hvis det "haster", så sjekker de om speeden i routeren din er satt rett (hvis ikke du kan sjekke det selv da)

Skrevet

Det var ikkje raportert om nokre drifts problemer vertfall, så da er det nok forsein betaling da. Eg får gi huseigaren, som skal betala, eit spark i baken i morgon! :p hehe

Skrevet

Jeg hadde akkurat det samme problemet, ringte nextgentel og de fiksa det på minuttet.

Viste seg at linja mi hadde blitt endra til "feil profil" av en eller annen grunn. Jeg har også oppgradert linja mi før og det ble gjort like raskt. Ring dem så fikser de alt :)

Skrevet

Jeg har hatt noe tilsvarende problem to ganger, med to forskjellige årsaker:

 

Første: Ruteren (3542 eller noe sånt) hadde en standard firmware som den ble levert med, og denne fungerte greit. Men for å bruke endringsweb måtte jeg oppgradere. Da jeg gjorde dette, skjedde det noe med hastigheten. Det viste seg at firmwaren i ruteren og firmwaren i sentralen ikke kommuniserte godt, og derfor ble ruteren tilbakestilt til den opprinnelige firmwaren, og da fungerte alt.

 

Siste gang var med den samme ruteren for en måned siden. Hastigheten var på ISDN-nivå og alt virket OK. Nextgentel fant ingen feil på linjen, de fikk ikke sjekket firmware eller noen ting. Da byttet jeg ruter, til 3351, og da ble alt OK igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...