Gå til innhold

Hvilket X800TX-kort? Pris varierer, ikke specs(?)


oblivian

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Beklager hvis dette har vært nevnt i en rekke tråder tidligere, men jeg er i den underlige posisjon at jeg må bestille et X800TX, helst før dagen er omme. Er det egentlig noe forskjell på disse kortene? Prisen varierer med ca. 500 kr. Jeg lurer på Asus eller Sapphire kortet. Har hatt Sapphire tidligere, men de har ikke vært spesielt bra på kjølingen. Er det ellers overhodet noen forskjell på disse kortene? Asus kortet er 500 kr dyrere enn Sapphire kortet.

 

Asus Radeon X800XT PE 256MB GDDR3 AGP, ATI X800XT, VIVO, Retail

Sapphire Radeon X800XT PE 256MB GDDR3 AGP,ATI X800XT, VIVO, Full-Retail

MSI Radeon X800XT PE 256MB GDDR3 AGP, RX800XT-VTD256, DVI/TV-Out, Retail

PowerColor Radeon X800XT Platinum Ed 256 AGP, ATI X800XT, Backbag Limited Ed, Hit

 

Takk for hjelp folkens!

Endret av oblivian
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det er min erfaring også. Som sagt på tidligere Sapphire kort har jeg slitt med kjølingen. Vet du noe om forskjellen på Sapphire og Asus i denne sammenheng?

 

EDIT: Sorry er litt stressa her. Leste posten din feil. Leste; Ser ingen grunn til at du skal ta det billigste alternativet... IKKE ramlet bort. OKI, men da bestiller jeg Sapphire-kortet og håper på det beste.

 

Takk for hjelp.

Endret av oblivian
Lenke til kommentar
Ja, det er min erfaring også. Som sagt på tidligere Sapphire kort har jeg slitt med kjølingen. Vet du noe om forskjellen på Sapphire og Asus i denne sammenheng?

Vet bare at begge kortene har et meget høyt støynivå. [Link]

 

Vil du ha et støysvakt kort, så gå for dette. Støynivået kan du lese om her.

Lenke til kommentar

specs'ene er omtrent like og det er reference kjøling på alle (eller ikke en spesiell kjøler)

 

med powercolor sitt så får du med en sekk :D (ikke sikkert i Norge)

og kanskje også hitman : contracts siden det er et bilde av 47 på kjøleren :cool:

 

med MSI sitt får du XIII og Prince of persia og demoer

 

men med Asus sitt får du et webcam!! :cool: og counter-strike: condition Zero og Deus Ex: invisible war

Lenke til kommentar

Vel, det ble Sapphire siden det var billigst. Har aldri vært spes glad i bundel-pakkene. Enten har man spillene fra før eller så er det trash. XIII og Prince of Persia var forøvrig en grei bundel da.

 

Har noen av disse produsentene noen historie i forhold til prioritering hos ATI. Blir litt muggen hvis Sapphire-kortet er tilgjengelig først en måned etter de andre. With my luck, I wouldn't be surprised... :roll:

Endret av oblivian
Lenke til kommentar

Vel, mitt Sapphire 9700 PRO kort hadde store problemer med kjølingen. Problemene forsvant først da jeg begynte å vannkjøle kortet. Mulig jeg bare har vært litt uheldig.

 

EDIT: Ambient temp i kassa har klart også mye å si. Blir fort varmt med et par harddisker osv...

Endret av oblivian
Lenke til kommentar
hvorfor ikke gå for et x800pro vivo og modde til xt?

Har i grunn ikke satt meg så mye inn i det. Virker umiddelbart som en litt Reodor Felgen løsning for min del. Er hardwaren det samme, det er bare firmwaren som åpner/stenger pipes og eventuelt klokker opp/ned?

 

EDIT: Det jeg egentlig har litt kalde føtter for er x800 vs 6800. Jeg er redd jeg finner ut at 6800 ultra er "the best bet". Eller at det fremdeles er en rekke barnesykdommer med x800 som det var med 9700-serien. Alltid kjipt å være tidlig ute. Dyrt og man får all dritten. Så lenge det er så få x800 som er tilgjengelig vet man vel egentlig ikke enda, selv om de få som har vært tilgjengelige har vært det en stund...

Endret av oblivian
Lenke til kommentar

Trodde det var en test her på hw. Men finner ingen. Kanskje jeg husker feil/annet kort.

Går også og sikler/venter på at kortet skal komme i hyllene. Ser rundt omkring andre steder også at det er folk som går og venter. Kanskje vi burde slå oss samme og få kvantumsrabatt? Heftig dyr kort.

 

mvh

Lenke til kommentar

OK, leste testen. Jeg var vel egentlig ute etter en test hvor et flasha X800 pro kort var satt opp mot en native X800 TX PE. Men som artikkelen sier... det er umulig å hoste opp TX PE foreløpig. Jeg har uansett bestilt TX PE kortet, selv om det tar vel en måned før det dukker opp. (Estimert). Har jeg driti meg ut for det bare være. Gjør det hele tiden likevel... :p

Lenke til kommentar
OK, leste testen. Jeg var vel egentlig ute etter en test hvor et flasha X800 pro kort var satt opp mot en native X800 TX PE. Men som artikkelen sier... det er umulig å hoste opp TX PE foreløpig. Jeg har uansett bestilt TX PE kortet, selv om det tar vel en måned før det dukker opp. (Estimert). Har jeg driti meg ut for det bare være. Gjør det hele tiden likevel... :p

skrev det i en annen tråd, menmen:

 

på denne siden er det testet ett HIS Excalibur X800 XT IceQ II VIVO LIMITED EDITION...: http://www.bjorn3d.com/read.php?cID=668&pageID=881

 

dette kortet er det samme som et hvilket-som-helst x800xt pe-vivo med ati silencer 4.

 

jeg siterer; "With the advanced cooling system, I actually expected the card to overclock well. Unfortunately, that wasn’t the case. In fact, while I did manage to overclock it 10-15 MHz, both in the core and in the memory, (...) I also ran into stability problems that manifested themselves with crashes after a few hours."

 

konklusjon:

x800pro@xt pe ser ut til å yte like bra som orginalen når det kommer til overklokking av orginal xt pe-frekvenser.

...hvilket er gode nyheter til de som er bekymret for ytelsen på sitt "uekte" xt-kort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...