Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Vi er fortapt!


Anbefalte innlegg

Etter å ha gjort som flere av oss på forumet her skulle gjøre, skrevet rundt til de forskjellige partiene for å ytre sine synspunkter! Det første svaret jeg vil presantere her er Høyre sitt svar:

 

På spørsmål om de ikke vil prøve å påvirke Telenor's re-prisingssystem på ADSL svarer de:

 

Kjære Gisle Hildershavn.

 

Jan Petersen har bedt meg takke for henvendelsen og svare på hans vegne.

 

Telenor har ikke monopol på telemarkedet. Det finnes flere andre

ADSL-leverandører som det er mulig å skifte til. Dessuten er det verdt å merke

seg at Telenor ikke lenger er en statsbedrift, men et

børsnotert aksjeselskap. Derfor er det verken ønskelig eller mulig for politiske

myndigheter å gå inn og styre Telenors prispolitikk. Det er en vurdering som

tilligger administrasjonen. Vår oppgave er å legge til rette for mest mulig

effektiv konkurranse i telemarkedet.

 

Med vennlig hilsen

 

Tom Erlend Skaug

Politisk rådgiver for partilederen

Høyres Hovedorganisasjon

tlf: + 47 22 82 91 12 mob: + 47 90 73 64 98

e-mail: [email protected]

 

 

Så hva vil dette svaret si oss? "...Flott at du stemte på oss, men mer enn det skal du bare drite i!...". Som dere sikkert har fortått. Det nytter ikke! Hvem av dere kan grave opp hvor stor aksjeposten til Staten er i Telenor? Hvis det viser seg at den er stor nok til å kunne bruke til påvirkning, må vi kjempe videre. Men hvis ikke, ja da må jeg skuffe dere ... Vi er fortapt!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Så hva vil dette svaret si oss? "...Flott at du stemte på oss, men mer enn det skal du bare drite i!...". Som dere sikkert har fortått. Det nytter ikke! Hvem av dere kan grave opp hvor stor aksjeposten til Staten er i Telenor? Hvis det viser seg at den er stor nok til å kunne bruke til påvirkning, må vi kjempe videre. Men hvis ikke, ja da må jeg skuffe dere ... Vi er fortapt!



 

reply på mailen med akkurat det samme du sa her!

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-05-01 19:41, Goebbels skrev:

Heisann..

Staten er den suverent største aksjonær med 77.66% andel, til sammenlikning har den nest største 1,63%... Med over 3/4 av aksjene så spørs det om det ikke står litt på viljen her??!!?



 

Jau, men så er det bare det at eiere i et aksjeselskap egentlig ikke har noe som helst makt eller påvirkning av den daglige driften. Det holdes generalforsamling en gang i året, å det er da eierne kan f.eks kaste det sittende styret, bestemme retningslinjer, etc.

Lenke til kommentar

Hva er problemet?

 

Telenor er ikke et stats-selskap lenger, noe som bl. a. betyr at de kan bestemme hvilke priser de setter uten aa forholde seg til staten's overstyring.

 

Ideen om at en aksjonaer skal kunne komme og diktere et selskaps prispolitikk er _helt_ nytt for meg.

Finnes det en rasjonell argumentasjon for dette?

Saann bortsett fra "jeg synes en aksjonaer skal kunne diktere et selskaps pris-politikk fordi ..."

 

Og ja, det finnes andre leverandoerer.

 

Hvorfor har folk i det hele tatt noen som helst avtale med Stjelenor?

 

*rister paa hodet*

Lenke til kommentar

Jeg tror han fyren der har "Auto Reply" når det gjelder Telenor, for det er akkurat den samme som jeg fikk! Her får du Hele mailen, det jeg skrev og det han skrev:

 

Kjære Morten Kiil Finsås.

 

Jan Petersen har bedt meg takke for henvendelsen og svare på hans vegne.

 

For det første er det ikke korrekt at Telenor har monopol på telemarkedet. Som du selv er inne på, finnes det flere andre ADSL-leverandører. Dessuten er det verdt å merke seg at Telenor ikke lenger er en statsbedrift, men et børsnotert aksjeselskap. Derfor er det verken ønskelig eller mulig for politiske myndigheter å gå inn og styre Telenors prispolitikk. Vår oppgave er å legge til rette for mest mulig effektiv konkurranse i telemarkedet.

 

Med vennlig hilsen

 

 

Tom Erlend Skaug

Politisk rådgiver for partilederen

Høyres Hovedorganisasjon

tlf: + 47 22 82 91 12 mob: + 47 90 73 64 98

e-mail: [email protected]

 

>>> Morten_Kiil_Finsås <[email protected]> 05/01 12:24 >>>

Hei!

Mitt navn er Morten Kiil Finsås og grunnen til at jeg skriver denne E-Mailen er fordi at dere har latt Telenor gå for langt! Jeg vet ikke om dere der nede i Oslo merker noe, som har alt og får alt, men Telenor har Monopol på Tele markedet, se her, hvor mange som har skrevet under på Aksjon mot Telenor! Og se her og LES de, alle står det samme, at Telenor skal sette tellerskritt på ADSL, Nedlastingssperre osv. det er ekstremt! Og prisene er skyhøye også, se på Sverige f.eks. De som selger ADSL der selger det mye billigere og uten noen som helst sperre, og alt Telenor trenger å gjøre for at konkurentene skal bli dyrere er å sette opp prisen på kobberledningene! Og er det rettferdig? Her kommer linkene:

http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...=28245&forum=25 = Norges mest besøkte side! Anti Telenor!

Telenor setter opp prisen på ADSL

Kjære Telenor (Poet til kamp mot Telenor)

Telenor stopper utbygging av ADSL

Telenor øker prisene

Telenor ADSL bra, men hva med kundebehandling? (Kundebehandlingen er elendig i tillegg!)

http://www.hardware.no/nyheter/april02/ads...llerskritt.html (Kilden)

og dette er bare en håndfull. og som du ser i linkene over (Som linker til forum på Hardware.no) så er det enormt med irriterte kunder, og jeg foreslår at dere gjør noe, for hvis ikke, blir det opprør i store deler av Norge!

 

Vennelig hilsen:

 

Morten Kiil Finsås

 

Denne mailen har blit sendt til blandt annet disse:

 

SV

FRP

Høyre

KRF

Venstre

Senterpartiet

Det Norske Arbeiderparti

BA

VG

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...