Gå til innhold

hva er ditt drømme ekstrem kjøle system?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

som nevnt: det finnes lakk som gjør elektonikk helt vanntett, brukes mye av militæret.... bare ikke få det inn i HD eller DVD....

 

så: spray all elektronikk med denne lakken bortsett fra kjøleribber... og bruk ekstern power, DVD og lemp elektronikken oppi vannet / nitrogenet... litt kabler ut til skjerm, mus og tastatur så er mye gjort :-)

Lenke til kommentar
En vifteløs dingsedangs som på mystisk vis kjølte prosessoren ned til det absolutte nullpunkt og eksploderte hvis den oppdaget orddelingsfeil i noe av det brukeren skriver. :)

Ord delings feil, som i ekstrem kjøle system? :thumbup:

 

 

Mitt ekstremkjølesystem er et peltierelement som henter mer energi på den varme siden enn det bruker til å kjøle den kalde siden. Overskytende energi kunne dermed brukes til å drive maskinen. Perpetum mobile. :thumbup:

 

 

XenZor

Ja eller orddelingsfeil som i: "ord delings feil" :!:

Lenke til kommentar
Som tidligere nevnt, et termo elektronisk element som absorberer varme, energien brukes til å drive PC'en! Selfølgelig må den absorbere såpass med varmet at jeg ligger under 0 punktet 

 

i naturfag på videregående lærer du at varme er den energiformen som er vanskeligst å utnytte

 

er liksom derfor man har gått bort fra kull-kraft og dampmaskiner.. det forsvinner så ekstremt mye energi under prosessen..

 

og hvis du ikke klarer å utnytte absolutt ALL varmen PC'en gir fra seg har du termodynamikkens første lov mot deg: Energi kan overføres fra ett system til et annet, den kan anta forskjellige former, men forsvinner aldri og skapes heller aldri.

 

dvs: hvis bare bittelitt av varmen PC'en produserer ikke kan bli utnyttet for å skaffe den strøm, må du ha en eller annen ekstern strømkilde.

 

Så sant! Driver på u.skolen nå og tørr påstå at jeg kan sette på plass de fleste lærerne når det gjelder dette temaet. men men Dette er en drøm!

Lenke til kommentar
Som tidligere nevnt, et termo elektronisk element som absorberer varme, energien brukes til å drive PC'en! Selfølgelig må den absorbere såpass med varmet at jeg ligger under 0 punktet 

 

i naturfag på videregående lærer du at varme er den energiformen som er vanskeligst å utnytte

 

er liksom derfor man har gått bort fra kull-kraft og dampmaskiner.. det forsvinner så ekstremt mye energi under prosessen..

 

og hvis du ikke klarer å utnytte absolutt ALL varmen PC'en gir fra seg har du termodynamikkens første lov mot deg: Energi kan overføres fra ett system til et annet, den kan anta forskjellige former, men forsvinner aldri og skapes heller aldri.

 

dvs: hvis bare bittelitt av varmen PC'en produserer ikke kan bli utnyttet for å skaffe den strøm, må du ha en eller annen ekstern strømkilde.

 

Så sant! Driver på u.skolen nå og tørr påstå at jeg kan sette på plass de fleste lærerne når det gjelder dette temaet. men men Dette er en drøm!

jupp.. jeg bare hadde litt lite å finne på ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...