Morten3 Skrevet 17. august 2004 Skrevet 17. august 2004 Jeg skal sette opp en hjemmeside for en bedrift. Har vært borte i Windows homepage men lurer på om det finnes noen andre program som er lette å bruke og ser bra ut. Er det noen som kan anbefale et program?
Freqtal Skrevet 17. august 2004 Skrevet 17. august 2004 Macromedia Dreamweaver bruker eg ihvertfall, når eg lager hjemmeside en sjelden gang.
Bruun Skrevet 17. august 2004 Skrevet 17. august 2004 En enkel editor for nybegynnere er Microsoft Frontpage
Morten3 Skrevet 17. august 2004 Forfatter Skrevet 17. august 2004 En enkel editor for nybegynnere er Microsoft Frontpage Jeg mente selvfølgelig windows frontpage i mitt første inlegg Er det stor forskjell på de forskjellige programmene? hva bruker de proffe gutta?
XenZor Skrevet 17. august 2004 Skrevet 17. august 2004 De proffe gutta/ jentene, koder selv. Feks. i notepad. Dersom dette er sider for en bedrift, bør sidene lages skikkelig. Da er ikke Frontpage løsningen. Dersom sidene skal ha noen funksjon for en bedrift, bør de lages av noen som kan web design. Du kan jo poste noen spørsmål i Web-design, HTML og CSS Jeg vil uansett råde deg til ikke å bruke FrontPage! Bruk heller Macromedia Dreamweaver. (Ja, jeg veit at jeg bruker FP fortsatt, men så er det heller ikke en side for en bedrift.) XenZor
Darth Kjell Skrevet 17. august 2004 Skrevet 17. august 2004 Synes det bare er teit å kode i notepad. I mine øyne er dette noe folk bare gjør for å virke "old school" og dermed "tøffere" enn resten. Selv om du skriver inn all kode selv, er det greit å bruke en editor slik at du kan preview'e siden. Ikke det at jeg har mye greie på html-koding...
XenZor Skrevet 17. august 2004 Skrevet 17. august 2004 Påenget mitt var at webdesignere koder selv. Om det gjøres i notepad eller Dreamweaver. Fordelen med å kode i f.eks. Dreamweaver er at da er kodene fargemerket og det er nummer på linjene, noe som er fint for feilsøking i koden. XenZor
Darth Kjell Skrevet 17. august 2004 Skrevet 17. august 2004 Påenget mitt var at webdesignere koder selv. Om det gjøres i notepad eller Dreamweaver. Fordelen med å kode i f.eks. Dreamweaver er at da er kodene fargemerket og det er nummer på linjene, noe som er fint for feilsøking i koden. XenZor Oki Mange som koder alt selv ja, har bedre kontroll da.
ezcey Skrevet 17. august 2004 Skrevet 17. august 2004 web10.nu har en egen sitebuilder du kan bruke..
PoleCat Skrevet 17. august 2004 Skrevet 17. august 2004 Code-delen til Dreamweaver er veldig grei som XenZor allerede har nevnt. FrontPage er greit for nybegynnere's personlige hjemmesider, men til å lage nettside for en bedrift er det "big neinei". Ja til valdidert, semantisk og strukturert kode. Til det finnes det ingen WYSIWYG-editorer som er gode nok.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå