LaStrada Skrevet 16. august 2004 Skrevet 16. august 2004 (endret) Hei! Har nettopp installert Knoppix på laptopen min pga at pcen ikke klarer å starte OS fra disken.. Det er en feil på hovedkortet, så det hjelper ikke å bytte disk. Så problemet mitt er da å få i gang mitt 3com trådløse kort (3crshpw196). Noen som vet om hvordan man kan få i gang dette trådløse kortet? Hadde vært kjekt å få i gang den laptopen, for da kan jeg bruke den på skolen på det trådløse nettverket, og bruke den til mp3. Laptop: -Dell inspiron 3500 (400mhz celeron - 256mB ram - 40gB Samsung disk) Takker for svar Edit: Glemte å skrive at jeg fant denne siden, men skjønte ikke så mye Endret 16. august 2004 av LaStrada
sofTest Skrevet 18. august 2004 Skrevet 18. august 2004 Linken i den første posten virker for øyeblikket ikke, men kortet ditt skal være Atmel-basert. Trenger du hjelp til installeringen, så vil det være lurest å stille spørsmålet under Programvare - Linux.
LaStrada Skrevet 18. august 2004 Forfatter Skrevet 18. august 2004 Takker, har bedt om å få flytta den nå.. Skal se å få lest gjennom det i morra
iCrap Skrevet 20. august 2004 Skrevet 20. august 2004 (endret) modprobe atmel_cs hvis det er et pcmcia-kort, ellers moprober du vnetusb. forsåvidt hvis det er et pcmcia-kort må du probe modulen for pcmcia-bidgen din. prøv å kjør dette: cd /lib/modules/`uname -r`/pcmcia og ta en titt på driverne. prøv å probe alle sammen (men ta vekk .ko-endelsen på filnavnene.) så kjører du programmet "cardmgr" i konsoll . PS. det er bakoverquotes, altså ``````````og IKKKKE "" eller ''' Endret 20. august 2004 av iCrap
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå