Gå til innhold

Hvor ofte bør man bytte pc?


RaZoR_

Anbefalte innlegg

Morpheus^; har du priser på det? eller har du bare sett sånn fort hva som ligger på webshoppene?(har du noen ide om hvor dette er billigst?:)

 

Er ikke ett GF4 ti4400 ett bedre kjøp enn TI4200? sånn på langsikt? noen meninger der?:)

 

Magnus

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sist hadde jeg maskina (p3 500 Slot1 TNT2 M64) i nesten ett år.. Fikk bra tilbud på Duron 700, 640 RAM, GF2MX. og solgte gamla for samme som jeg gav for AMD'n. (pluss en gammel 15" skjerm)

 

Oppgraderer litt etterhvert som jeg kommer over gode tilbud...

 

Har mest tro på å kjøpe maskiner som ikke er helt nye.. sånn 12 år ++ gamle.

 

Blir ikke så mye mellomlegg da..

 

Skal kjøpe nytt kabinett (Aopen HQ :cool: pluss vifter i morgen..

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-05-01 14:13, Morpheus^ skrev:

Quote:


On 2002-05-01 00:59, Betroz skrev:

Altså en 800 Mhz P3 og 384MB RAM holder enda til normal bruk av Windows, programmer og internet surfing. Slike ting som det krever jo lite. Men skal du spille de nyeste spillene som Soldier Of Fortune 2 og Medal Of Honor som krever en del, så vil det være bortkastet for deg å kjøpe nytt skjermkort siden din prosessor vil være en flaskehals.


 

Min gamle Pc AMD Duron 750 GF2 MX32 DDR kjørte Medalje Av Ære på nesten alt fullt.. uten at det hakket..

Maskinen hannes holder ennå en god stund.. nytt skjermkort hjelper MYE.

 

Jeg kan kanskje anbefale deg noe som er kraftig, men også billig :

- Asus A7V333 hovedkort

- AthlonXP 1900+

- 512MB DRR333 RAM

- Gainward sitt Geforce4 Ti4200 64MB

 

Klart at en slik konfigurasjon krever helst en 400W power supply, så du kan også velge dette :

 

- Asus P4S533 hovedkort

- P4 Northwood 1.8 Ghz

- 512MB DDR333 RAM

- Gainward sitt Geforce4 Ti4200 64MB

 

Og en bra CPU kjøler da seff :smile:

 

 

 

Jeg kjører alt som står i min sigg på en 340W, rock stable.. Så jeg ser ikke hvorfor jeg bør ha en 400W?

 

jeg har en del ekstra vifter og som sagt har jeg aldri hatt problemer med min "svake" strømforsyning..

 

Nå skal det sis at jeg har en enermax whisper innen ett par dager, men det er mest pga vannkjølingen.

Men at man bør ha en 400W strømforsyning er jeg ikke enig.. PSU'en som følger med chieftec sine tower er mer en god nok for de fleste.

Lenke til kommentar

Betroz: 400w trenger den slett ikke...

 

Min TB 1400Mhz som jeg tror er noe av det mest varme og effekt slukende fremdeles. Sammen med 4 hd'er, 2xcd-rw, dvd, 2xnettverkskort, GF3, ISDN, LIVE lyd og 3 kabinett vifter funker fett med 340 watteren fra chieftec, det er langt dyrere å satse på en 400w.

 

Når det gjelder oppgradering:

Jeg bytter deler litt etterhvert, bruker vel nesten 15-20.000kr i året. Så det blir jo en pc i året...

 

Man må jo se litt på hva pc'en brukes til. Faren min kjøpte en P2 300Mhz med 2.6Gb hd 64 ram 4Mb skjermkort o.s.v. når dette utstyret var "hot" og det må jo være 3-4 år siden. Han bruker denne maskinen fremdeles, det er ingen problem for ham som kun bruker den til å skrive litt på, sende/motta mail og minimalt med i.nett surfing. Maskinen kjører win98 og har ikke vært formatert noen sinne (slå den) Eneste som er oppgradert her er versjon av office og nettleser/mail program. Han trenger nok ikke bytte pc mer enn hvert femte år.

 

Hvis noen lurer på hvorfor jeg bruker 2 nettverks kort er det fordi når jeg er på lan setter jeg opp ftp server, oppgir IP'en til nettverkskort 2(for uploading)og lar default nettverkskortet(1) ta seg av downloading.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...