mbjornen Skrevet 15. august 2004 Skrevet 15. august 2004 beklager hvis jeg har rotet meg bort i feil forum. men jeg tenker at samme kompantansen finnes her. jeg har krasjet min PC med win XP pro etter å ha fått virus. det jeg vil gjøre er å formatere c disken og reinstallere alt helt på nytt. hvordan formaterer jeg c disken i XP ? jeg har førsøkt å gjøre det i explorer og men det gikk ikke Mads
Kick150 Skrevet 15. august 2004 Skrevet 15. august 2004 Mener du kan formatere disken din ved hjelp av xp pro cd'en din. Boot maskinen med cd'en i. Skulle ikke dette også gå?: Min datamaskin, høyreklikk på c og velk formater. Er ingen data ekspert, men dette har jeg måtte gjort selv en del ganger dessverre.
knut-eirik Skrevet 15. august 2004 Skrevet 15. august 2004 Gå inn i bios og sett boot sequens -> first device til cd rom. save & exit maskina starter på nytt og cd-rom med xp ligger i cd-romen følganvisningene på skjermen og slett partisjon c opprett ny partisjon følg anvisningene-> ferdig
devo_thj Skrevet 15. august 2004 Skrevet 15. august 2004 hvis ikke xp cden din booter, last ned 6 bootdisker fra microsoft sine hjemmesider for å få boota cden... den starter automatisk installasjonen av xp på nytt og formaterer disken (her kan du også partisjonere disken hvis du har bry til det)
mbjornen Skrevet 15. august 2004 Forfatter Skrevet 15. august 2004 jeg har forsøkt å formatere den fra min datamaskin, men det gikk ikke.
devo_thj Skrevet 15. august 2004 Skrevet 15. august 2004 har du prøvd å boote fra xp cd'en? (det er ikke alle det fungerer med)
Shortyboy Skrevet 15. august 2004 Skrevet 15. august 2004 Med en bootbar cd er dette en smal sak. Skift bootdevice i HK bios til cd-rom istede for HDD.Under oppstart står det sikkert noe som press any button to boot from cd.(gjør d med meg selv om rom`en er bootdevice?) Følg steg for steg derfra... Shorty
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå