Gå til innhold

Fjærne Start Bildet og Finne sjult harddisk!


Anbefalte innlegg

For ikke allt for lenge siden kjøpte jeg en Fujitsu Siemens pc (kunne ikke så mye om data, så jeg gadd ikke å styre med å bygge selv). Når jeg slår på maskina kommer det et stort Fujitsu Siemens bilde. Hvis jeg skal kjøpe meg et nyt kainet en gang kunne det vært greit å fjærna det(jeg HATER det).

 

På PC-en er det også en sjult backup harddisk jeg ikke finner. Har prøvd med Partition Magik, men fant bare de partisjonene jeg har laga i der selv.

 

Går det ann å fjerne start bildet?

Noen som vet åssen jeg kan finne den sjulte backup harddisken? (Thnxer for alle svar!)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

viss du ikkje finner den disken i Partition Magik, så tviler på at det er noko ekstra disk..

 

og det med logeon når maskina starter så kan du prøve å gå inn i bios (leit litt rundt om det er noko som kan ha noko med det å gjere) og sette det av, om det går på den maskin veit eg ikkje men det går iallefal på msi og aopen hovudkort

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-05-02 09:04, ilpostino skrev:

det skal være en smail sak og bytte ut oppstart-bilde....dette er lagret som en .sys-fil (hvis jeg ikke husker helt feil) i roten av bootdisken din....husker ikke helt i farten hva den heter, let litt rundt på altavista ol så finner du det ut...



 

mener vel gjerne det bildet i bios. husker ikke hvor jeg så dette, men søk på "bios hack" @ google.

Lenke til kommentar

Quote:


Når jeg slår på maskina kommer det et stort Fujitsu Siemens bilde. Hvis jeg skal kjøpe meg et nyt kainet en gang kunne det vært greit å fjærna det(jeg HATER det).


 

På mange Fujitsu Siemens pc'er er det en jumper på hovedkortet som må flyttes for å få vekk oppstartsbildet. Gå til Fujitsu-Siemens.com og søk etter manulaen til hovedkortet ditt der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...