Gå til innhold

Noen som fortsatt sitter på PIII? :)


stærskpc

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har en PIII Slot 1 500MHz. Hadde den på 560MHz for noen dager siden helt til pc'n låste seg og ville ikke starte før jeg satte den ned til 500 igjen (Noen som har noen erfaring i klokking av en PIII 500 på et ASUS P2B kort?). Ellers er den ganske stabil. Har jo selvfølgelig ett Voodoo 3 kort også da også har jeg stappa inn 640 SD-RAM i den.

 

sness - sparer til en 1,6GHZ

 

[ Denne Melding var redigert av: sness på 2002-04-30 20:32 ]

Lenke til kommentar

Hei!

 

Ja, jeg er også en av de glade PIII eierene her på forumet! Har en 1GHz/133 sak som stort sett kjører på 1250 bare for å få litt mer fart over sakene :smile:

 

Den sitter på et dønn stabilt Asus CUSL-2 hovedkort. Er svært fornøyd med dette oppsettet! Selv med Win98SE som operativsystem er denne maskinen både rask og stabil. Det er faktisk stort sett bare når systemressursene er brukt opp at denne går ned.

 

Det eneste som burde forandres på denne er et raskere grafikkort - har et Asus Geforce 256DDR i maskinen nå, men (for å skrøyte litt) har bestillt et Gainward Ti4600 GS fra Komplett i dag - så nå skal det bli virkelig morro å spille igjen!

 

Har så langt ikke sjønt hva som er grunnen til at Win98SE og Intel er så bannlyst av flere her - funker som gull hos meg :smile:

 

Ha en flott kveld alle sammen!

 

Ice T.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-30 20:54, Destro skrev:

søstra har en p200Mhz,

og fatern har også en 200Mhz,

broren har en PII 300Mhz
:grin:
og så har vi en PII266 som ikke er installert enda.

Mens jeg har Jeg har en Tbird 1.4
:lol:


 

Dette skulle være en plass der vi som er så heldige å bruke P12(3)4 PIII kan snakke :smile: neida.. jeg har også en Pentium 133MHz, men den brukes som ruter..

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-30 16:53, stærskpc skrev:

Er det noen av dere som forsatt sitter på en PIII basert pc? Jeg er så heldig at jeg fikk knabba til meg to 600MHZ PIII fra en gåen dual-server fra fartterns kontor. Kjøpte et dual-kort fra databutikken.com, som støttet ddr-ram. Må si at jeg er ***** stolt av PIII min! :razz: Hva med dere, noen som er stolte av sin gammle arbeider?



goe gamle p3.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-30 17:36, stærskpc skrev:

Vær så snill og ikke kødd med P3! ***** stabil cpu! Har jo dobbelt så my L2 cache som Athlon :razz:!

Fint at noen fortsatt har de gode gammle! Trodde den var av utdødd rase. :smile:

Jeg må si jeg ønsker meg ett P3 Xeon system... :wink:



 

Neste generasjons athloner kommer med 512Kb Cache!

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-30 22:57, Radiax skrev:

PIII 650MHz, 192mb sdram.

LFS på den, kjører sikkert raskere enn XP på en 2GHz :smile:



 

Det er ikke tull en gang,...

 

-------------------------

 

Men uansett brodern har et eldre p2 350 system (slot1) på aopen ax6bc - men han vil heller bli en stolt eier av en p3 cpu enn et nytt system,... - Men han syns at de gamle slot prosessorene er så innmari dyre til at det er verd å kjøp de,.. Men da kommer vel en slotkonverter godt med ? - Men vil han tjene ytelse på dette på et så gammelt HK ? (i forhold til pcpga/slot1 da)- fcpga gir vel mye bedre ytelse tror jeg ,.. menvet ikke om det har noe å si om det lønner seg ytelses messig på et slikt gammelt HK. - Er socket cpuene for P3 som vil passe i en slik konverter dyre ?

Lenke til kommentar

Visste ikke at så mange satt på pentium 3 PC-er. Utifra folks signatur trodde jeg alle satt på hyper moderne Pentium 4 og Athloner... kjører Win XP Pro samt SuSE Linux, og har ALDRI opplevd en bluescreen, siden jeg kjøpte den (2-3 måneder siden jeg kjøpte dual-hovedkortet!).

 

Det fine med p3 er at den nesten ikke lager noe varme! jeg ligger idle på cpu1: 35,5C cpu2: 37,5C :razz:.

tror cpu1 har en jevnere overflate eller noe sånt noe, siden den ligger litt lavere enn cpu2 :grin:. det som er det værste er at de to "kameratene" er overklokket fra 600@800mhz. hadde egentlig ikke tenkt til å overklokke, men så fant jeg ut senere at hovedkortet jeg kjøpte kun støttet 133mhz fsb (cpuene støttet 100mhz fsb). Så jeg fikk en stor overaskelse når jeg boota første gangen :razz:.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...