Gå til innhold

Problemer med videosladd. Pc>tv Spille av film?


Anbefalte innlegg

har akkurat kjøpt meg en sånn videosladd kabel..

jeg puttet ledningen inn i tv'en i Scart "utgang" nr.1 og trakk ledningen over til pc'en inn i lydutgangen og utgangen bak som det er bilde av en tv ved siden av...

Jeg trykket meg inn på den kanalen som vi alltid har brukt til playstation 2 (når den var koblet til scart utgangen før)Altså jeg tok ut playstation 2 kabelen og satte inn videosladd kabelen..Startet videoen i intervideo windvd på pc'en.

MEN det fungerte ikke...

 

Jeg trykket meg inn på alle kanalene på tv'en men ingen video.

Hva skal jeg gjøre. Må jeg fikse på noen innstillinger på pc'en eller tv'en???

 

Trenger hjelp med dette her altså..

 

Prøvde å ringe clas ohlson hvor jeg har kjøpt den, men der ble jeg bare møtt av en gretten svensk saksbehandler som ikke kunne noe mere enn meg(selvom han liksom var ansvarlig innnenfor det feltet.

Endret av eirik99
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det spørs jo kanskje hva slags skjermkort du har..

 

Har du sett i dokumentasjonen som fulgte med skjermkortet?

 

Du er sikker på at du koblet til i riktig kontakt (TV out / video out)?

 

Har du gjort ting i riktig rekkefølge?

Det mest vanlige er:

1 Slå av PC og TV.

2 Koble kabler.

3 Slå på TV og velge riktig AV-kanal.

4 Slå på PC.

Lenke til kommentar
Det spørs jo kanskje hva slags skjermkort du har..

 

Har du sett i dokumentasjonen som fulgte med skjermkortet?

 

Du er sikker på at du koblet til i riktig kontakt (TV out / video out)?

 

Har du gjort ting i riktig rekkefølge?

Det mest vanlige er:

1 Slå av PC og TV.

2 Koble kabler.

3 Slå på TV og velge riktig AV-kanal.

4 Slå på PC.

tror ikke det er skjermkortet som er problemet..

 

Det er to scart utganger bak tv'en som passer til kabelen min.

 

Akseptabelt inngangssignal Tilgjengelig utgangssignal

1.vanlig audio/video- og RGB signal video/audio fra tv apparatet

2. vanlig audio/video- og s videosignal video/audio fra valgt kilde

 

Hvilken skal jeg bruke??

Endret av eirik99
Lenke til kommentar

Stilte inn tv til å motta s-video på scarten, men jeg skjønner ikke hvordan man får stilt inn pal på AV kanalen.

Det står noe i bruksanvisningen om det, men det er forferdelig vanskelig å skjønne hva man skal gjøre.

 

Jeg prøvde på nytt etter at scarten var innstilt til å ta imot s-video. Det ble farger å greier og bilde ble bra. MEN når jeg spiller av en video så kommer det ikke noe bilde. Bare en sort divx skjerm på tv'en. har dette noe å gjøre med pal pluss?

 

Ringte til sony for å spørre om det var nødvendig å aktivere pal pluss, men han sa at det var det ikke. Bare den tok imot s-video så var det greit. Men hva er da feilen??????

Lenke til kommentar
PAL står den mest sansynlig innstilt på fra før. Men PCen må sende ut PAL signaler. Det stiller du mest sansynlig der da satte maskinen til å sende ut signaler i det hele tatt.

Tror ikke jeg har stilt inn pc'en til å sende ut så mange signaler...

Kna du beskrive litt bedre hvordan man gjør dette??

Lenke til kommentar
Jeg prøvde på nytt  etter at scarten var innstilt til å ta imot s-video. Det ble farger å greier og bilde ble bra. MEN når jeg spiller av en video så kommer det ikke noe bilde. Bare en sort divx skjerm på tv'en. har dette noe å gjøre med pal pluss?

Sett TV som "Primary display".

Les litt her kanskje: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=233424

Har nå sett igjennom bruksanvisningen til tv'en og menyen inne på tv'en. fant ikke noe som het primary display eller noe i den duren

Lenke til kommentar
Jeg prøvde på nytt  etter at scarten var innstilt til å ta imot s-video. Det ble farger å greier og bilde ble bra. MEN når jeg spiller av en video så kommer det ikke noe bilde. Bare en sort divx skjerm på tv'en. har dette noe å gjøre med pal pluss?

Sett TV som "Primary display".

Les litt her kanskje: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=233424

Har nå sett igjennom bruksanvisningen til tv'en og menyen inne på tv'en. fant ikke noe som het primary display eller noe i den duren

På PC-en!

 

Egenskaper for skjerm -> Innstillinger. Der skal det være et valg hvor du setter TV-utgangen som nr1 (Primary display) og PC-skjermen som nr2.

Lenke til kommentar
Jeg prøvde på nytt  etter at scarten var innstilt til å ta imot s-video. Det ble farger å greier og bilde ble bra. MEN når jeg spiller av en video så kommer det ikke noe bilde. Bare en sort divx skjerm på tv'en. har dette noe å gjøre med pal pluss?

Sett TV som "Primary display".

Les litt her kanskje: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=233424

Har nå sett igjennom bruksanvisningen til tv'en og menyen inne på tv'en. fant ikke noe som het primary display eller noe i den duren

På PC-en!

 

Egenskaper for skjerm -> Innstillinger. Der skal det være et valg hvor du setter TV-utgangen som nr1 (Primary display) og PC-skjermen som nr2.

http://img.photobucket.com/albums/v284/eir...nstillinger.jpg

 

Er det skjerm nr.2 som er tv utgangen: det går ikke å krysse av så den blir primærskjerm.

Lenke til kommentar

Husker ikke alle detaljer og har kun koblet en skjerm for tiden, men her er et par mulige løsninger...

 

Prøv å velge skjerm2 og fjern markeringen for Utvid Windows-skrivebordet til denne skjermen. Kan du da velge nr2 som primær?

 

Hvis du går inn på Avansert -> Overlegg og velger Kinoformat, så skal du vel kunne kjøre bare film på nr2.

 

Hvis du går inn på Avansert -> Visning, så har du valg på primærskjerm med små blå symboler.

Lenke til kommentar
Husker ikke alle detaljer og har kun koblet en skjerm for tiden, men her er et par mulige løsninger...

 

Prøv å velge skjerm2 og fjern markeringen for Utvid Windows-skrivebordet til denne skjermen. Kan du da velge nr2 som primær?

 

Hvis du går inn på Avansert -> Overlegg og velger Kinoformat, så skal du vel kunne kjøre bare film på nr2.

 

Hvis du går inn på Avansert -> Visning, så har du valg på primærskjerm med små blå symboler.

Hvis jeg fjerner markeringen så blir skjerm nr.2 avkoblet. altså ikke aktiv.

 

Er ikke noe som heter overlegg eller visning inne på egenskaper for skjerm>innstillinger>avansert.

se her: http://img.photobucket.com/albums/v284/eir...nstillinger.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...