Gå til innhold

cpu brenner opp snart


.vision

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har rundt 28 grader på hovedkortet og 60 (om vinteren)-65(70) (om sommeren) på min Amd Athlon XP 1800+ Palomino (varmeste kjernen Amd har hatt, kanskje?). Slik har det vært en god stund nå og jeg merker ingen problemer. Om du har Amd slik som meg, den litt ledre typen så er ikke 70 grader noe å være så fryktelig redd for. Derimot hvis du har Intel så er vel temperaturen noe høy.

 

Hvis kabinettet står litt innelukket kan det være en ide å flytte det til en litt mer åpen plass. Hvis strømforsyningen står og blåser ut varm luft rett i veggen bakom kabinettet kan det føre til økt temperatur. Tidligere var jeg plaget av akkurat dette, CPU ble gjerne godt over 70 grader hele tiden og hovedkortet lå på rundt 45 grader. Da jeg flyttet kabinettet ut av kroken det befant seg i ble alt mye bedre.

Lenke til kommentar
Har rundt 28 grader på hovedkortet og 60 (om vinteren)-65(70) (om sommeren) på min Amd Athlon XP 1800+ Palomino (varmeste kjernen Amd har hatt, kanskje?). Slik har det vært en god stund nå og jeg merker ingen problemer. Om du har Amd slik som meg, den litt ledre typen så er ikke 70 grader noe å være så fryktelig redd for. Derimot hvis du har Intel så er vel temperaturen noe høy.

 

Hvis kabinettet står litt innelukket kan det være en ide å flytte det til en litt mer åpen plass. Hvis strømforsyningen står og blåser ut varm luft rett i veggen bakom kabinettet kan det føre til økt temperatur. Tidligere var jeg plaget av akkurat dette, CPU ble gjerne godt over 70 grader hele tiden og hovedkortet lå på rundt 45 grader. Da jeg flyttet kabinettet ut av kroken det befant seg i ble alt mye bedre.

det kan det være .. for strømforsyninga er 5cm over cpuen og vifta er rett over lissom.. den er også varm..

Lenke til kommentar
Jeg har Tt Extreme Volcano 12 og PSU'en som står i sigen min og min cpu temp er akkurat nå på 44 grader. Men om Pcen skrur seg av på Lan grunnet temperatur så er det ikke sensorene det er noe galt med ville jeg tro, sikker på at CPU vifta er skikkelig på?

ja sitter da støpt den

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...