Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor setter opp prisen på ADSL


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Javel, dette var dråpen!

 

Følgende er utført i dag:

 

2 stk Telenor mobilabonnement er sagt opp, Netcom er den nye leverandør (greit å kunne beholde telefonnummer)

 

Fasttelefon (ISDN) hos Telenor er avsluttet, fra nå av er det Tele2 som får pengene

 

Telenor ADSL (704/128) er sagt opp med umiddelbar virkning. NextGenTel 2048/640 er bestilt, montør kommer på tirsdag.

 

Med unntak av det Telenor får av mine penger for å leie ut kabler til de andre leverandørene, har jeg nå gjort det jeg kan for å gi Telenor minst mulig fortjeneste på min families tele-forbruk.

 

Nå venter jeg bare på at EU skal si at Telenors monopol på kabel blir kjent ulovlig, slik at man kanskje også i denne siste Stalinstat kan få en noenlunne rettferdig - og FRI - konkurranse.

 

Jeg vil oppfordre dere alle, i den grad dere har mulighet, til å gjøre som meg. Hvis kortsiktig gevinst overskygger alt som heter etikk i telebransjen slik Telenor åpenbart ser det, vil tallenes klare tale gi Telenor et skudd for baugen når kundene forlater dem!

 

Våre i snitt 1750 kr i måneden går i alle fall ikke lenger til Telenor - det kommer de aldri til å gjøre igjen, heller!

Lenke til kommentar

Selv om de andre leverandørene blir tvunget til å sette opp prisene vil jeg velge dem isteden for telehor. Jeg oppforderer alle andre til å gjøre det samme, bytt uansett! gi de javlene en lærepenge som sent vil glemme. Det for være grense! Toridiot tjener yo milloiner i lønn og går av sikkert med et feit bonus/pensjon og lign. hva har han å tape?

 

f*** telehor!

Lenke til kommentar

Ja er det ikke herlig. Det er jo ikke så vanskelig å forstå hvorfor. Telenors eneste konkurent i markedet, UPC er i store likviditets problemer. Gjett hvem som har en del av skylden, jo Telenor med sin akrobatikk med Canal Digital og EU byråkratiet. UPC venter på penger fra Telenor, mens Telenor tjener enda mer penger. Så når kunder i sin forbannelse bytter over til UPC, kommer Telenor og svelger UPC. Resultat, prisøkning. Kundene er like langt. Men for all del vi har jo konkuransetilsynet som skal forhindre denslags (jmfr. SAS og BRAATHENS saken). IKKE NARR MEG TIL Å LE!!!

 

Oppgitt

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-05-01 01:40, Hjortefjottefett skrev:

Javel, dette var dråpen!


Følgende er utført i dag:


(....)


Jeg vil oppfordre dere alle, i den grad dere har mulighet, til å gjøre som meg.


 

Bra bra bra! :smile:

 

Håper at flere gjør som deg! Er faktisk ikke værre enn som så.

Lenke til kommentar

Telenor er som SAS

 

Dyrt og dårlig

 

Sist jeg reiste med SAS (til en blodpris )

 

Er ikke akkurat verdt pengene

 

Braathens er kansje ikke akkurat billigere, men i allefall bedre

 

SAS står for Svensk Avleggs Søppel

 

Selv store norske selskaper som Telenor er villige til å si sin avtale med SAS hvis et lavpris selskaper hadde startet billigturer i Norge

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-30 23:48, stærskpc skrev:

Min teori er at dem har sløst for mye på horer til hormoden sjæl. Dem har også sløst bort dyrbare penger på reklame for ADSLen deres.



 

Helt sikkert, Han har sikkert brukt representasjonskortet sitt til kjøp av Horer og andre tjenester

Lenke til kommentar

ALLE SAMMEN NÅ!!!!

 

Si opp ADSL fra Telehor og bytt til NextGenTel. Hvis NGT ikke har dekning der du bor, så kan dere jo gå mange sammen og be NGT om å bygge ut i ditt område så dere kan bli kvitt Telehor.

 

Akkurat som om ikke Telehor var dyrt nok fra før, og mye dyrere enn NGT og andre tilbydere, så skal de nå sette prisen enda høyere.

 

Det vil muligens også dessverre ramme NGT. Nei, Telenor, dette holder ikke...

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-05-01 01:40, Hjortefjottefett skrev:

Javel, dette var dråpen!


Følgende er utført i dag:


2 stk Telenor mobilabonnement er sagt opp, Netcom er den nye leverandør (greit å kunne beholde telefonnummer)


Fasttelefon (ISDN) hos Telenor er avsluttet, fra nå av er det Tele2 som får pengene


Telenor ADSL (704/128) er sagt opp med umiddelbar virkning. NextGenTel 2048/640 er bestilt, montør kommer på tirsdag.


Med unntak av det Telenor får av mine penger for å leie ut kabler til de andre leverandørene, har jeg nå gjort det jeg kan for å gi Telenor minst mulig fortjeneste på min families tele-forbruk.


Nå venter jeg bare på at EU skal si at Telenors monopol på kabel blir kjent ulovlig, slik at man kanskje også i denne siste Stalinstat kan få en noenlunne rettferdig - og FRI - konkurranse.


Jeg vil oppfordre dere alle, i den grad dere har mulighet, til å gjøre som meg. Hvis kortsiktig gevinst overskygger alt som heter etikk i telebransjen slik Telenor åpenbart ser det, vil tallenes klare tale gi Telenor et skudd for baugen når kundene forlater dem!


Våre i snitt 1750 kr i måneden går i alle fall ikke lenger til Telenor - det kommer de aldri til å gjøre igjen, heller!



 

Skaff deg fasttelefon fra Kankan. Da betaler du fastbeløpet direkte til Kankan, og telenor får sikkert da en mindre sum enn om du betaler direkte til de.

Lenke til kommentar

Hadde fasttelefon fra Telenor. Har nå Kankan som også tar fastbeløpet. Sparer ikke så mye på det, men alt for å slippe unna Telenor.

 

Hadde mobiltelefon fra Telenor. Byttet til Tele 2 så fort det var mulig å beholde det gamle telefonnummeret. Regningen er HALVERT!!!

 

Hadde bredbånd fra Telenor Avidi. Så fort jeg hørte om at NGT kunne tilby ADSL i mitt området, byttet jeg. Betaler litt mindre enn jeg måtte gjort til Avidi (fordi vi har flere maskiner koblet opp), og har MYE raskere bredbånd.

 

Telenor får altså så lite penger fra meg som mulig.

Lenke til kommentar

Dette er slik Telenor omtaler sitt "Samfunnsansvar"

 

http://www.telenor.no/om/samfunnsansvar/

 

"Som et børsnotert selskap er Telenors oppdrag å skape verdi for eierne. Verdiskapning er i seg selv samfunnsnyttig. Det er likevel ikke likegyldig hvordan verdiene blir skapt."

...

"Telenor har et spesielt ansvar for å opptre som en forsvarlig aktør i et konkurranseutsatt marked."

...

" I konkurransen om å tiltrekke kunder, investorer og medarbeidere er et godt omdømme viktig. Telenor har derfor sterk fokus på samfunnsansvar og etikk.

"

 

Forbanna hyklere...

 

_________________

AMD XP1800+

Thermaltake "Silent Viking"

MSI KT3 ULTRA

512MB PC2700 DDR

GeForce2 MX400 64MB

40GB IBM Deskstar 7200rpm

SB Live Value

10/100Mbit NIC

Pioneer DVD105S/F 16x/40x

REALmagic Hollywood+

Samsung 16x/10X

 

[ Denne Melding var redigert av: MrLee på 2002-05-02 00:30 ]

Lenke til kommentar

Følgende mail sendt til NGT, så får vi se: :smile:

Lever i håpet!

 

 

Kjære NextGenTel,

 

de siste dagene har det vært mye styr rundt prising av ADSL i forbindelse med Telenor's utspill. Dette er nok en av mange eposter du har fått rundt dette emnet så jeg skal gå rett på sak.

 

Jeg tegnet nettopp et ADSL abonnement hos Telenor. Dette hadde jeg aldri gjort hadde jeg sett dette utspillet komme. Da hadde jeg klart valg dere!

 

Jeg vil derfor komme med følgede utfordring: "Bytt til oss, vi betaler omkostningene". Jeg er sikker på at om NGT hadde kommet med et slikt utspill ville utrolig mange av de som i dag har Telenor ADSL øyeblikkelig bytte over til NGT (da mange har bindingstid). Inkludert meg.

 

Stå med oss i kampen mot "den store stygge ulven" (les: Telenor)!

Jeg vurderer å skrifte ut alt som heter Telenor i mitt hjem, vil dere hjelpe meg og mange andre?

 

Mvh

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-05-02 01:35, christt skrev:

Følgende mail sendt til NGT, så får vi se: :smile:

Lever i håpet!



Kjære NextGenTel,


(...)


Jeg vil derfor komme med følgede utfordring: "Bytt til oss, vi betaler omkostningene". Jeg er sikker på at om NGT hadde kommet med et slikt utspill ville utrolig mange av de som i dag har Telenor ADSL øyeblikkelig bytte over til NGT (da mange har bindingstid). Inkludert meg.


(..)


Mvh




 

Hadde det bare vært så lett...

Lenke til kommentar

Hvis Telehor endrer pris-strukturen betyr det at det ikke vil hjelpe å bytte adsl-leverandør, fordi Telehor kommer til å kreve minutt-takst fra de også.

 

Det betyr også at det ikke vil spille noe særlig rolle for Telehor om du bytter til nexgentel, de kommer til å tjene fett uansett, og slipper alle de sure kundehenvendelsene (Jeg har opplevd å vente i -2 timer- for å komme fram i support telefonen deres.. og ikke bare en gang, og ikke 2.. men 3 ganger.. og siste gangen var det en kø-teller som satte meg flere plasser tilbake i køen hvert kvarter..)

 

Med mindre Telehor blir irettesatt av politikerne eller får skikkelig konkurranse er det ingen som vil slippe unna ****skapet uansett hva man gjør..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...