Goophy Skrevet 11. august 2004 Skrevet 11. august 2004 Eksten IP får du tildelt av ISP og kan ikke stille på. Intern IP (LAN IP) kan du stille på i ruteren din.
pc.expert.....wannabe Skrevet 11. august 2004 Forfatter Skrevet 11. august 2004 Hvordan stiller jeg LAN ip?
Goophy Skrevet 11. august 2004 Skrevet 11. august 2004 Gå inn i ruteren din og titt litt der. Eventuelt les manualen. Btw, du kan ikke stille inn den IP'en om du ikke har LAN.
pc.expert.....wannabe Skrevet 11. august 2004 Forfatter Skrevet 11. august 2004 MÅ JEG SKRU OPP RUTEREN?!?!?!?!?! dessuten har jeg switch
e321 Skrevet 11. august 2004 Skrevet 11. august 2004 gå inn på Egenskaper på nettverkskortet ditt, så merker du Internet Prookoll(TCP/IP) og trykker på egenskaper. Der kan du stille på ip gateway å sånt. For å komme til egenskaper, trykk på: Start->kontrollpanel->Nettverkstilkoblinger-> så velger du nettverks kortet ditt der. S\Ligger sikkert under "LAN tilkobling eller høyhastighets internett".
Goophy Skrevet 11. august 2004 Skrevet 11. august 2004 DNS=Domain Name Server Ha domene istedet for IP-adresse for å si det kort.
stubrud Skrevet 12. august 2004 Skrevet 12. august 2004 merker at det er en wannabe ja, du må nok sette dns ja. og dns er nok to ipadresser, uten de vil du ikke kunne se mye på nettet.ring levrandøren din og dems sine dns
darkness| Skrevet 12. august 2004 Skrevet 12. august 2004 Hvorfor tar alle det for gitt at en person har Internett? Dersom han ikke er koblet mot internett, så trenger han ikke fylle ut DNS-server-feltene. IP-adressen på maskinen din kan enten settes manuelt eller bli tildelt fra DHCP. Du må nok sette den manuelt siden du er koblet til en switch. Er switchen koblet til noe annet igjen? Er du koblet mot Internett? I såfall hvilken ISP har du? Hvorfor skal du stille inn IP?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå