Gå til innhold

5.1 eller 7.1? Merkbar forskjell?


Anbefalte innlegg

Har nå fått meg jobb, og pengene strømmer inn på konto. Så i den anledning lurte jeg på å oppgradere høyttalerne til pc'en min. De jeg har fra før av er Creative Inspire T2900, som jeg er fornøyd med...borsett fra at det "bare" er 2.1.

Ettersom jeg er svært fornøyd med lydkvaliteten og alt annet med disse høyttalerne, tenkte jeg det naturlig å kjøpe høyttalere fra den samme serien.

Dette blir da Creative Inspire T5400, med 5.1 lyd, eller Creative Inspire TD7700, med 7.1 lyd.

Har jo selvfølgelig lyst på 7.1 settet, men siden jeg bare har et onboard lydkort på mitt ABIT AN7 hovedkort, vet jeg ikke om det funker å plugge det i. Det er 4 audio-utganger, en grønn, en svart, en blå og en oransje. Tror dette skulle være tilstrekkelig for 7.1, men siden jeg aldri har eid et PC-høyttalersett høyere enn 2.1, så har ikke jeg så mye peil akkurat der.

Noe annet jeg da lurer på, er om det er verdt å betale 400 kroner mer for 7.1, eller om jeg bør satse på 5.1.

 

Ville satt stor pris på om noen med erfaring fra ett eller begge settene ville kommentert på dette.

 

(og ja, er fullt klar over at lyden vil bli mye bedre med et bra lydkort i tillegg, men dette kommer forhåpentligvis snart.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmm... hvis det er sant det du sier at pengene strømmer inn på konto, så ville jeg kjøpt et 5.1 sett med bedre kvalitet enn de høytalersettene du nevnte...

siden du har et 5.1 lydkort ser jeg ingen vits i og kjøpe 7.1 høytalere + at jo flere høytalere jo dyrere blir det....

 

Jeg anbefaler deg og sjekke ut Logitech Z-680, disse høytalerne er i en helt annen klasse når det gjelder lyd og funksjoner enn de høytalersettene du nevnte.... tror prisen på disse høytalerne ligger på rundt 3000kr nå...

 

her er en test av høytalerne: http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=5891

 

jeg har lillebroren som bare er z-2200 (2.1), og disse høytalerne er jeg storfornøyd med!

 

og når det gjelder lydkortet ditt så er det helt greit, har det selv og holder i massevis for meg :)

Endret av ViPeR
Lenke til kommentar
*bump*

 

Ingen som har noe å si om dette?

vil opplyse om hva nettikette'n har å si om dette.

 

Bumping er posting i gamle tråder, slik at de skal komme lengre opp på lister

over de siste postede meldingene. Dette blir gjort av enkelte, og slike meldinger

inneholder ofte bare "*bump*". Dette vil føre til at tråden blir stengt. En

har likevel lov til å svare på sine egne tråder, dersom en har ny informasjon

å komme med.

 

 

 

Kilder: Brukerne på forumet, Hinux

- Studentenes server - Nettikette

 

Lenke til kommentar

kjøp 5.1 da hovedkortet ditt støtter "bare" 6 kanaler, altså 5.1

 

så hvis du vil ha 7.1, så må du i tillegg kjøpe nytt lydkort, men altså trenger du virkelig 7.1 til pc-bruk?? :hmm:

 

mye bedre å kjøpe noen "ok'e" til pc og ha noen gode sorround til film og tv :thumbup:

 

men det spørs om du virkelig "trenger" det da, og ja det er nok en forskjell men den tror jeg ikke du merker :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...