Saiko Skrevet 10. august 2004 Skrevet 10. august 2004 (endret) Sitter med en Amilo D CY23 (finner ikke ut hvilken modell det er, men på fujitsu-siemens' hjemmeside er det 3 modeller som passer til min bærebare - det være seg D-5500/D-6500/D-7500). Maskinen blei kjøpt i februar 2002 Jeg antar at det ikke er spesielt relevant for problemet mitt hvilken modell jeg har. Problemet er at vifta går 98% av tida pcen er på. Jeg er klar over at dette kanskje ikke er det lureste tidspunktet å ordne dette problemet på siden det er ca 30 grader ute, men jeg prøver allikevel. (Problemet har vært der i over et år) Jeg har tatt av vifta + kjøleribbe, tatt av thermal-paden, renset prosessoren + kjøleribbe, lagt ny kjølepasta (Arctic Silver 3) og satt vifte+kjøleribbe på plass igjen. Ingen klar bedring. Jeg kan holde fingeren på kjøleribba (ikke direkte, men det er en "løvtynn" metall-plate over den) uten at jeg brenner meg Jeg har forsøkt å finne programmer/bios-oppdateringer som kanskje kan gi meg en pekepinn på hvor varm prosessoren faktisk er og også om det er mulig å justere hastigheten på vifta - alt uten hell. Jeg har blant annet forsøkt med motherboard-monitor og speedfan. Er det andre med lignende problem/evt tips for hva jeg kan gjøre? Endret 10. august 2004 av Saiko
Filla Skrevet 10. august 2004 Skrevet 10. august 2004 Hva slags prosessor er det som står i den ? Er det en desktop prosessor ?
Saiko Skrevet 11. august 2004 Forfatter Skrevet 11. august 2004 Om det er en desktop prosessor vet jeg ikke. Det eneste jeg klarer å finne ut er at det er en Intel Celeron 1200mhz
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå