Gå til innhold

2 MB fastlinje!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2002-04-29 17:53, ZkedaR skrev:

eeeeeeeeeh... 2Mb...


 

2mb står ikke for megabyte. egentlig er det 2 mbit .. en byte er vel 8 bit, hvis jeg ikke tar helt feil.

 

quote fra dlsreports.com:

 

To find your theoretical download speed for your line, divide your advertised speed by 8:

1500kbps / 8 = 187.5 KB/s

 

or by 10 to include overhead:

1500kbps / 10 = 150 KB/s

 

og, annet enn csmaps og jackass, kan dere hente ned tonnevis med warez og stuff. selvfølgelig bare hvis dere eier originalcd'ene. :smile:

Lenke til kommentar

Hehe, jeg sitter paa 2Mb linje selv og har gjort det i 4 maaneder naa. Men saa lenge du ikke har noe gode konntakter saa er det MINIMALT hvor mye du faar henta need paa 4 dager, selv om du har ei T3 linje eller hva du har. Et CS kart er vel paa max 500Kb, jaja. Du kan jo hente ned 2000 slike :smile:. Kaza ja...Du er jo heldig vist du faar 20 K, saa da bruker du kanskje 24 timer paa den filmen..

Lenke til kommentar

Burde nok heller skaffe deg gode ftp-kontakter.

 

Slike som meg (m/100 mbit) får stadig vekk tilbud om å kjøre 0-day-warez ftp'er.

Senest i går fikk jeg tilbud om splitter ny pc m/800 GB (!) diskplass for å kjøre ftp-server for en tysk warez-gruppe. Var bare å si ifra så fort som mulig om jeg tok imot tilbudet, så ble pc'en sendt ifra Tyskland :grin:

 

Litt surt å måtte takke nei, ettersom jeg hadde blitt kastet ut av hybel/universitet og inn i kasjotten for å drive i så stort omfang :grin:

Lenke til kommentar

Hehe, imponert over hva folk kan her.

I 1mbit er det 1024kbit. Ganger du det med 2, har du 2mbit, så da blir det 2048kbit.

Del det på 8, så har du antall kb/sek i nedlasting.

2048/8= 256kb/sek.

Vanskeligere er det ikke!

 

Skal du ha nedlastingsprogrammer/steder, skaff deg WinMX, Kazaa, Morpheus, eller egne ftp sites.

 

-Rage

Lenke til kommentar

I kommunikasjon er:

1 gigabit = 1000 megabit

1 megabit = 1000 kilobit

1 kilobit = 1000 bit

 

I lagring (harddisker) er:

1 gigabyte = 1000 megabyte

1 megabyte = 1000 kilobyte

1 kilobyte = 8 bit.

 

2 mbit blir dermed 2000 kilobit.

 

Har vært diskutert før mange ganger.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-29 22:44, Typhon skrev:

2Mbit=2048kbit=256KB


Noen som er uenige?



 

JA

 

Du kan f.eks. sjekke ut hva som står i rød skrift på ITAvisen sin speedometer-test.

 

_________________

SI-korrekt sig:

MSI-K7T266 Pro2-RU, XP 1600+, GeForce 2MX, 80 GB WD, 20,5 GB WD, 13 GB Fujitsu, 512 mebibyte DDR, Plextor 12/10/32, Aopen dvd, Chieftec DX-01-BLD, 100 Mbit LAN 24/7

 

[ Denne Melding var redigert av: borre på 2002-04-29 22:57 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-29 21:12, Ramboy skrev:

Skaff deg Kazaa, eller WinMX helst :smile:

(om du ikke har det allerede)


Last ned masse DivX av filmer (som du selvfølgelig har backup av selv :wink: )


Lykke til med DLsa, lizzom...




LoL, det var det værste jeg har hørt på lenge.. winMX får du **** meg ALDRI lastet ned en enseste film eller no jo! :razz:

Gå heller på irc.dalnet.com og skriv /list så får du opp mashe kanaler.. finn deg en fin kanal med noen fine boter som du laster ned noen fine programmer med.. :smile: men ta med deg en liten download server på lan`et ditt du.. er kjipt når saker klikker når du har 100 downloads på gang og prøver deg på litt cs mens du venter.. :razz:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...