Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Internett via satelitt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har litt peiling på nettilkobling via satelitt. Skal flytte på gård langt uti skogen der ingen har lyst til å gi meg bredbånd.

Har sett på noen løsninger, bl.a fra svenske Swepet, og Tiscali. Det er riktignok to veldig forskjellige løsninger. Tiscalis løsning er allikevel ganske attraktivt, men dyrt.

Noen som har forslag, eller erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Er det noen som har litt peiling på nettilkobling via satelitt. Skal flytte på gård langt uti skogen der ingen har lyst til å gi meg bredbånd.

Har sett på noen løsninger, bl.a fra svenske Swepet, og Tiscali. Det er riktignok to veldig forskjellige løsninger. Tiscalis løsning er allikevel ganske attraktivt, men dyrt.

Noen som har forslag, eller erfaringer?

Internett over satelitt suger. At noen gidder å tilby det til andre en pengesterke folk med et spesielle behov fatter jeg ikke. Problemet med satelitt er at latencyen er høyere enn med analogt modem, båndbredden er sterkt begrenset, og antallet brukere på en satelitt er begrenset.

Skrevet

Det som finnes, og som ikke er så dyrt som tiscalis løsning, er sånnt opplegg hvor du laster ned over satteliten, og sender data over telefonnettet. Du betaler riktignok ca 0,1 øre per minutt i tillegg til månedsavgiften, men det er et godt alternativ om du bor i grisgrendt strøk og trenger rask download.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...