Quandt Skrevet 9. august 2004 Skrevet 9. august 2004 Vi er 3 stk som har kobla maskinene våre i et lite LAN uten internett,vi har ikke noe problem med å dele filer og slikt,problemet er når vi skal spille. Ingen finner serverene vi setter opp,vi har prøvd forskjellige spill med samme resultat,altså ingenting. Hva kan problemet være?
nåvi Skrevet 9. august 2004 Skrevet 9. august 2004 Brannmur i Win XP kanskje. Hvordan er maskinen koblet sammen? Hub/switch etc..
Quandt Skrevet 9. august 2004 Forfatter Skrevet 9. august 2004 Bruker switch (cnet 8-port) Ingen brannmurer står på. En annen rar ting jeg har merka er at når jeg pinger de andre går det bra,men når de pinger meg får de bare "forespørsel avbrutt".De andre to kan forøvrig pinge hverandre.
Quandt Skrevet 9. august 2004 Forfatter Skrevet 9. august 2004 Jepp,alle er i samme arbeidsgruppe,vi finner hverandre i windows men ikke i spill...
ahpadt Skrevet 9. august 2004 Skrevet 9. august 2004 Klarer alle å pinge til hverandre? Har dere ip-addresser basert på 192.168.0.x ?
ttt Skrevet 9. august 2004 Skrevet 9. august 2004 har alle samme versjon av spelet? har alle forskjellig cd-key?
Quandt Skrevet 9. august 2004 Forfatter Skrevet 9. august 2004 (endret) Jeg kan pinge de andre 2 og de kan pinge hverandre,men de kan ikke pinge meg (forespørsel avbrutt) Alle ip'er starter slik 169.254.***.*** Og ja,alle har forskjellige spill (orginale) Endret 9. august 2004 av Quandt
ahpadt Skrevet 9. august 2004 Skrevet 9. august 2004 Har dere lagt inn noen andre brannmurer eller antivirus? Om ja, så disable dem og test.
Quandt Skrevet 9. august 2004 Forfatter Skrevet 9. august 2004 skal sjekke det,men uansett så skal vel de klare å pinge meg når jeg kan pinge dem?
ahumoe Skrevet 9. august 2004 Skrevet 9. august 2004 Er ikke så kjent med lan og slikt , men hva betyr egentlig at du pinger?
akzj0n Skrevet 9. august 2004 Skrevet 9. august 2004 Hvilket spill er det snakk om? Merk at noen spill bruker ipx-standarden.
ahpadt Skrevet 9. august 2004 Skrevet 9. august 2004 (endret) Hvilket spill er det snakk om? Merk at noen spill bruker ipx-standarden. Har alle lagt inn IPX-protokollen? Pleier jeg selv alltid å legge inn for sikkerhetsskyld. akzj0n: Dæven, ganske så like avatarer vi hadde da. Endret 9. august 2004 av ahpadt
Quandt Skrevet 9. august 2004 Forfatter Skrevet 9. august 2004 skriver inn ip-nummeret til en annen maskin på LAN eller WAN får å se om det er kontakt eller ikke og eventuelt hvor god kontakt det er.....i think
Quandt Skrevet 9. august 2004 Forfatter Skrevet 9. august 2004 ipx er innstallert,spillene vi prøver på er delta force black hawk down,medal of honor,battlefield og lignende...
nåvi Skrevet 9. august 2004 Skrevet 9. august 2004 Vil anbefale at dere setter opp manuelle IP adresser. Feks: IP: 192.168.1.* Subnett: 255.255.255.0 Hvis det er du Quandt som hoster er det ikke rart de ikke finner serveren din ettersom de heller ikke får pinget deg. Ping er en pakke som sendes fra en maskin til en annen for å sjekke om maskinene får kontakt med hverandre via internett/LAN.
norpheus Skrevet 9. august 2004 Skrevet 9. august 2004 Vil anbefale at dere setter opp manuelle IP adresser. Feks:IP: 192.168.1.* Subnett: 255.255.255.0 Dette pleier å fikse dette problemet. Støtter nåvi's løsning!
Support Skrevet 9. august 2004 Skrevet 9. august 2004 Er ikke så kjent med lan og slikt , men hva betyr egentlig at du pinger? Det vil si at du sender pakker til en destinasjon, f.eks en PC, så ser du hvor lang tid det tar før du får svar osv. Kan sammenligne dette med ekkolodd. Du kan prøve selv: Star>kjør skriv cmd, så skriver du f.eks ping www.vg.no
Quandt Skrevet 10. august 2004 Forfatter Skrevet 10. august 2004 Takker alle for svar. Problem is solved.
andesam Skrevet 10. august 2004 Skrevet 10. august 2004 for å dele filer er det utrolig greit å sette opp en dc hub på en av dataene. yhub er sabla enkelt å bruke. Sett det opp på en data også kobler alle seg på den (skrive inn ip en til den som hoster hubben). En router er absoulutt å annbefale da alle får automatisk ip.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå